Молитва ангел хранитель на славянском языке

Молитва ангел хранитель на славянском языке

Молитвы на церковно-славянском языке

Молитвы ко Господу Иисусу Христу, Его Пречистой Матери и Святым, имеющим от Него благодать исцеления и помощи в различных нуждах и немощах

Три канона (покаянный, Богородице и Ангелу Хранителю) в соединении: Читать >>>

Три канона (Иисусу Сладчайшему, Богородице и Ангелу Хранителю) в соединении: Читать >>>

Великий канон св. Андрея Критского: Читать >>>

Каноны по отдельности:

  • Канон покаянный: Читать >>>
  • Канон Иисусу Сладчайшему: Читать >>>
  • Канон Богородице: Читать >>>
  • Канон Ангелу Хранителю: Читать >>>

Акафист Иисусу Сладчайшему: Читать >>>

Акафист свт. Николаю: Читать >>>

Правило от осквернения (полное): Читать >>>

Правило от осквернения (краткое): Читать >>>

Последование ко Причащению: Читать >>>

Благодарственные молитвы по Причащении: Читать >>>

Тропари и кондаки воскресные: Читать >>>

Тропари и кондаки седмичные: Читать >>>

Тропари, кондаки, задостойники и величания дванадесятых праздников: Читать >>>

Тропари, кондаки, молитвы и величания избранные: Читать >>>

  • Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу:
  • Начало Индикта. Церковное новолетие
  • Нерукотворенного Образа Господа Иисуса Христа
  • Обрезание Господне

Пресвятой Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии:

  • Пред Владимирской иконой
  • Пред иконой «Всех скорбящих Радость»
  • Пред иконой «Державная»
  • Пред иконой «Живоносный источник»
  • Пред иконой «Знамение»
  • Пред Иверской иконой
  • Пред Казанской иконой
  • Покров Пресвятой Богородицы
  • Пред Почаевской иконой
  • Пред иконой «Скоропослушница»
  • Пред Смоленской иконой
  • Пред иконой «Утоли моя печали»

Святым угодникам Божиим:

  • Блгв. кн. Александру Невскому
  • Прп. Амвросию Оптинскому
  • Ап. Андрею Первозванному
  • Свтт. Василию Великому, Григорию Богослову и Иоанну Златоустому
  • Равноап. кн. Владимиру
  • Всем святым
  • Всем святым, в земли Российской просиявшим
  • Вмч. Георгию Победоносцу
  • Прор. Божию Илии
  • Ап. и евангелисту Иоанну Богослову
  • Рождество Иоанна Предтечи
  • Усекновение главы Иоанна Предтечи
  • Прав. Иоанну Кронштадтскому
  • Равноапп. Константину и Елене
  • Блж. Ксении Петербургской
  • Равноапп. Мефодию и Кириллу
  • Собор Архистратига Михаила
  • Чудо Архистратига Михаила в Хонех
  • Свт. Николаю
  • Царственным страстотерпцам
  • Собору новомучеников и исповедников Российских
  • Священномученику Российскому
  • Равноап. кн. Ольге
  • Вмч. и целителю Пантелеимону
  • Апп. Петру и Павлу
  • Святителям Московским
  • Прп. Серафиму Саровскому
  • Прп. Сергию Радонежскому

Молитвы разные: Читать >>>

  • Молитва св. Ефрема Сирина
  • Молитва при вкушении просфоры и святой воды
  • Молитва перед вкушением пищи
  • Молитва после вкушения пищи
  • Призывание помощи Божией на всякое доброе дело
  • Благодарение за всякое благодеяние Божие
  • Песнь хвалебная свт. Амвросия, епископа Медиоланского
  • О путешествующих
  • О болящих
  • О умножении любви, и искоренении ненависти и всякой злобы
  • О ненавидящих и обидящих нас
  • Во время бедствия, и при нападении врагов
  • Молитва перед учением
  • Молитва перед учением отроков
  • Молитва после учения
  • Молитва от осквернения

Молитвословия Соловецким святым: Читать >>>

  • Прпп. Зосиме, Савватию и Герману
  • Прп. Зосиме
  • Прп. Савватию
  • Прп. Герману
  • Собору Соловецких святых
  • Свт. Филиппу
  • Пресвятой Богородице пред иконой «Хлебенная»
  • Свт. Маркеллу
  • Прп. Иринарху
  • Прп. Елеазару Анзерскому
  • Прп. Иову Анзерскому
  • Пресвятой Богородице в честь Ее явления прп. Иову Анзерскому
  • Прмч. Иову Ущельскому
  • Прп. Диодору Юрьегорскому
  • Прпп. Иоанну и Лонгину Яренгским
  • Прпп. Вассиану и Ионе Пертоминским

Молитвословия святым Архангельского края:

  • Собору Архангельских святых: Читать >>>
  • Прп. Евфимию, правв. Антонию и Феликсу Николо-Корельским: Читать >>>

Псалтирь

  • Синодальный перевод
  • Русский перевод (современная орфография)
  • Церковно-славянский язык (гражданский шрифт)
  • Церковно-славянский язык (шрифт на основе старой кириллицы)
  • Псалтирь на церковно-славянском языке (аудиокнига)
  • Толкование Псалтири (Толковая Библия или комментарий на все книги Священного Писания Ветхого и Нового Заветов)

Интернет-магазины православной книги.

Заметили ошибку в тексте? Выделите ее мышкой и нажмите Ctrl+Enter

Молитвы на церковнославянском. Канон Ангелу Хранителю

КанHнъ ѓгGлу храни1телю.

Тропaрь, глaсъ ѕ7:

ЃгGле б9ій, храни1телю м0й с™hй, жив0тъ м0й соблюди2 во стрaсэ хrтA бGа, ќмъ м0й ўтверди2 во и4стиннэмъ пути2, и3 къ любви2 г0рнэй ўzзви2 дyшу мою2, да тоб0ю направлsемь, получY t хrтA бGа вeлію млcть.

КанHнъ, глaсъ >.

Пёснь №.

Їрм0съ: Пои1мъ гDеви, провeдшему лю1ди сво‰ сквозЁ чермн0е м0ре, ћкw є3ди1нъ слaвнw прослaвисz.

Припёвъ ї>су: ГDи ї>се хrтE б9е м0й, поми1луй мS.

Пёснь воспёти и3 восхвали1ти, сп7се, твоего2 рабA дост0йнw спод0би, безпл0тному ѓгGлу, настaвнику и3 храни1телю моемY.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

Е#ди1нъ ѓзъ въ неразyміи и3 въ лёности нhнэ лежY, настaвниче м0й и3 храни1телю, не њстaви менє2 погибaюща.

Слaва: Ќмъ м0й твоeю мlтвою напрaви, твори1ти ми2 б9іz повелBніz, да получY t бGа tдaніе грэхHвъ, и3 ненави1дэти ми2 ѕлhхъ настaви мS, молю1сz ти2.

И# нhнэ: Моли1сz дв7и1це њ мнЁ рабЁ твоeмъ ко бlгодaтелю, со храни1телемъ мои1мъ ѓгGломъ, и3 настaви мS твори1ти зaпwвэди сн7а твоегw2, и3 творцA моегw2.

Пёснь G.

Їрм0съ: Ты2 є3си2 ўтверждeніе притекaющихъ къ тебЁ гDи, ты2 є3си2 свётъ њмрачeнныхъ, и3 поeтъ тS дyхъ м0й.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

ВсE помышлeніе моE и3 дyшу мою2 къ тебЁ возложи1хъ, храни1телю м0й, ты2 t всsкіz мS напaсти врaжіz и3збaви.

Врaгъ попирaетъ мS и3 њѕлоблsетъ, и3 поучaетъ всегдA твори1ти сво‰ хотBніz: но ты2, настaвниче м0й, не њстaви менє2 погибaюща.

Слaва: Пёти пёснь со бlгодарeніемъ и3 ўсeрдіемъ творцY и3 бGу дaждь ми2, и3 тебЁ бlг0му ѓгGлу храни1телю моемY: и3збaвителю м0й, и3зми1 мz t вр†гъ њѕлоблsющихъ мS.

ГDи, поми1луй. [Три1жды.]

Сэдaленъ, глaсъ в7. Под0бенъ: Вhшнихъ и3щS:

T любвE душeвныz вопію1 ти, храни1телю моеS души2, всес™hй м0й ѓгGле: покрhй мS и3 соблюди2 t лукaвагw ловлeніz всегдA, и3 къ жи1зни настaви нбcнэй, вразумлsz, и3 просвэщaz, и3 ўкрэплsz мS.

Слaва, и3 нhнэ, бGор0диченъ: Бцdе безневёстнаz пречcтаz, ћже без8 сёмене р0ждши всёхъ вLку, того2 со ѓгGломъ храни1телемъ мои1мъ моли2, и3збaвити ми сz всsкагw недоумёніz, и3 дaти ўмилeніе и3 свётъ души2 моeй, и3 согрэшeніємъ њчищeніе, ћже є3ди1на вск0рэ заступaющи.

Пёснь д7.

Їрм0съ: Ўслhшахъ гDи, смотрeніz твоегw2 тaинство, разумёхъ дэлA тво‰, и3 прослaвихъ твоE бжcтво2.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

Моли2 чlвэколю1бца бGа ты2, храни1телю м0й, и3 не њстaви менє2: но при1снw въ ми1рэ житіE моE соблюди2, и3 подaждь ми2 сп7сeніе неwбори1мое.

Ћкw застyпника и3 храни1телz животY моемY пріeмъ тS t бGа ѓгGле, молю1 тz, с™hй: t всsкихъ мS бёдъ свободи2.

Слaва: Мою2 сквeрность твоeю с™hнею њчи1сти, храни1телю м0й, и3 t чaсти шyіz да tлучeнъ бyду мlтвами твои1ми, и3 причaстникъ слaвы kвлю1сz.

И# нhнэ: Недоумёніе предлежи1тъ ми2 t њбышeдшихъ мS ѕHлъ, пречcтаz: но и3збaви мS t ни1хъ ск0рw, къ тебё бо є3ди1нэй прибэг0хъ.

Пёснь є7.

Їрм0съ: Ќтренююще вопіeмъ ти2: гDи, сп7си1 ны. Тh бо є3си2 бGъ нaшъ, рaзвэ тебє2 и3н0гw не вёмы.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

Ћкw и3мёz дерзновeніе къ бGу, храни1телю м0й с™hй, сего2 ўмоли2 t њскорблsющихъ мS ѕHлъ и3збaвити.

Свёте свётлый, свётлw просвэти2 дyшу мою2, настaвниче м0й и3 храни1телю, t бGа дaнный ми2 ѓгGле.

Слaва: Спsща мS ѕлЁ тzгот0ю грэх0вною ћкw бдsща сохрани2, ѓгGле б9ій, и3 возстaви мS на славосл0віе молeніемъ твои1мъ.

И# нhнэ: МRjе, гпcжE бцdе безневёстнаz, надeждо вёрныхъ, вр†жіz возношє1ніz низложи2, пою1щыz же тS возвесели2.

Читать еще:  Молитва благословение дома господь защити

Пёснь ѕ7.

Їрм0съ: Ри1зу мнЁ подaждь свётлу, њдэsйсz свётомъ ћкw ри1зою, многомлcтиве хrтE б9е нaшъ.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

Всsкихъ мS напaстей свободи2, и3 t печaлей сп7си2, молю1сz ти2 с™hй ѓгGле, дaнный ми2 t бGа, храни1телю м0й д0брый.

Њсвэти2 ќмъ м0й, бlже, и3 просвэти1 мz, молю1сz ти2 с™hй ѓгGле, и3 мhслити ми2 полє1знаz всегдA настaви мS.

Слaва: Ўстaви сeрдце моE t настоsщагw мzтeжа, и3 бдёти ўкрэпи1 мz во бlги1хъ, храни1телю м0й, и3 настaви мS чyднw къ тишинЁ жив0тнэй.

И# нhнэ: Сл0во б9іе въ тS всели1сz бцdе, и3 человёкwмъ тS показA нбcную лёствицу: тоб0ю бо къ нaмъ вhшній сошeлъ є4сть.

ГDи, поми1луй. [Три1жды.] Слaва, и3 нhнэ:

Кондaкъ, глaсъ д7:

Kви1сz мнЁ млcрдъ, с™hй ѓгGле гDень, храни1телю м0й, и3 не tлучaйсz t менє2 сквeрнагw, но просвэти1 мz свётомъ неприкосновeннымъ, и3 сотвори1 мz дост0йна цrтвіz нбcнагw.

Јкосъ:

Ўничижeнную дyшу мою2 мн0гими соблaзны, ты2 с™hй предстaтелю, неизречeнныz слaвы нбcныz спод0би, и3 пэвє1цъ съ ли1ки безпл0тныхъ си1лъ б9іихъ, поми1луй мS и3 сохрани2, и3 п0мыслы д0брыми дyшу мою2 просвэти2, да твоeю слaвою ѓгGле м0й њбогащyсz, и3 низложи2 ѕломhслzщыz мнЁ враги2, и3 сотвори1 мz дост0йна цrтвіz нбcнагw.

Пёснь з7.

Їрм0съ: T їудeи дошeдше џтроцы, въ вавmлHнэ и3ногдA, вёрою трbческою плaмень пeщный попрaша, пою1ще: nтцє1въ б9е, бlгословeнъ є3си2.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

Млcтивъ бyди ми2 и3 ўмоли2 бGа, гDень ѓгGле: и3мёю бо тS застyпника во всeмъ животЁ моeмъ, настaвника же и3 храни1телz, t бGа даровaннаго ми2 во вёки.

Не њстaви въ пyть шeствующіz души2 моеS nкаsнныz ўби1ти разб0йникwмъ, с™hй ѓгGле, ћже ти2 t бGа преданA бhсть непор0чнэ: но настaви ю5 на пyть покаsніz.

Слaва: Всю2 посрaмлену дyшу мою2 привождY t лукaвыхъ ми2 пHмыслъ и3 дёлъ: но предвари2 настaвниче м0й, и3 и3сцэлeніе ми2 подaждь бlги1ми п0мыслы, ўклонsти ми сz всегдA на пр†выz стєзи2.

И# нhнэ: Премyдрости и3сп0лни всёхъ, и3 крёпости бжcтвенныz, v3постaснаz премdросте вhшнzгw, бцdы рaди, вёрою вопію1щихъ: nтє1цъ нaшихъ б9е, бlгословeнъ є3си2.

Пёснь >.

Їрм0съ: ЦRS нбcнаго, є3г0же пою1тъ вHи ѓгGльстіи, хвали1те и3 превозноси1те во вс‰ вёки.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

T бGа п0сланный, ўтверди2 жив0тъ м0й, рабA твоегw2, пребlгjй ѓгGле, и3 не њстaви менє2 во вёки.

ЃгGла тS сyща бlга, души2 моеS настaвника и3 храни1телz, пребlжeнне, воспэвaю во вёки.

Слaва: Бyди ми2 покр0въ и3 забрaло въ дeнь и3спытaніz всёхъ человBкъ, в0ньже nгнeмъ и3скушaютсz дэлA бlг†z же и3 ѕл†z.

И# нhнэ: Бyди ми2 пом0щница и3 тишинA, бцdе приснодв7о, рабY твоемY, и3 не њстaви менє2 лишeна бhти твоегw2 владhчества.

Пёснь f7.

Їрм0съ: Вои1стинну бцdу тS и3сповёдуемъ, сп7сeнніи тоб0ю, дв7о чcтаz, съ безпл0тными ли1ки тS величaюще.

Припёвъ: ГDи ї>се хrтE б9е м0й, поми1луй мS.

Поми1луй мS, є3ди1не сп7се м0й, ћкw млcтивъ є3си2 и3 млcрдъ, и3 првdныхъ ликHвъ сотвори1 мz причaстника.

Припёвъ: С™hй ѓгGле б9ій, храни1телю м0й, моли2 бGа њ мнЁ.

Мhслити ми2 при1снw и3 твори1ти, гDень ѓгGле, бlг†z и3 полє1знаz дaруй, ћкw си1льна kви2 въ нeмощи и3 непор0чна.

Слaва: Ћкw и3мёz дерзновeніе къ цRю2 нбcному, того2 моли2, съ пр0чими безпл0тными, поми1ловати мS nкаsннаго.

И# нhнэ: Мн0го дерзновeніе и3мyщи дв7о, къ вопл0щшемусz и3з8 тебє2, преложи1 мz t ќзъ, и3 разрэшeніе ми2 подaждь и3 сп7сeніе, мlтвами твои1ми.

Мlтва ко ѓгGлу храни1телю:

ЃгGле хrт0въ с™hй, къ тебЁ припaдаz молю1сz, храни1телю м0й с™hй, придaнный мнЁ на соблюдeніе души2 и3 тёлу моемY грёшному t с™aгw кRщeніz. ѓзъ же своeю лёностію и3 свои1мъ ѕлhмъ nбhчаемъ прогнёвахъ твою2 пречcтую свётлость, и3 tгнaхъ тS t себє2 всёми стyдными дёлы: лжaми, клеветaми, зaвистію, њсуждeніемъ, през0рствомъ, непок0рствомъ, братоненавидёніемъ и3 ѕлопомнёніемъ, сребролю1біемъ, прелюбодэsніемъ, ћростію, скyпостію, њб8zдeніемъ без8 сhтости и3 њпи1вствомъ, многоглаг0ланіемъ, ѕлhми п0мыслы и3 лукaвыми, г0рдымъ nбhчаемъ и3 блyднымъ возбэшeніемъ, и3мhй самохотёніе на всsкое плотск0е вожделёніе. q ѕл0е моE произволeніе, є3гHже и3 ск0ти безсловeсніи не творsтъ! Да кaкw возм0жеши воззрёти на мS, и3ли2 приступи1ти ко мнЁ ѓки псY смердsщему; кот0рыма nчи1ма, ѓгGле хrт0въ, воззри1ши на мS, њплeтшасz ѕлЁ во гнyсныхъ дёлэхъ; да кaкw ўжE возмогY tпущeніz проси1ти гHрькимъ и3 ѕлы6мъ мои6мъ и3 лук†вымъ дэsніємъ, въ нsже впaдаю по вс‰ дни6 и3 нHщи, и3 на всsкъ чaсъ; Но молю1сz ти2 припaдаz, храни1телю м0й с™hй, ўмлcрдисz на мS грёшнаго и3 недост0йнаго рабA твоего2 [и4м>къ], бyди ми2 пом0щникъ и3 застyпникъ на ѕлaго моего2 сопроти1вника, с™hми твои1ми мlтвами, и3 цrтвіz б9іz причaстника мS сотвори2, со всёми с™hми, всегдA, и3 нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Канон Ангелу-Хранителю на церковнославянском языке

Тропа́рь, Глас 6-й

А́нгеле Бо́жий, храни́телю мо́й святы́й, живо́т мо́й соблюди́ во стра́се Христа́ Бо́га, у́м мо́й утверди́ во и́стиннем пути́, и к любви́ го́рней уязви́ ду́шу мою́, да тобо́ю направля́ем, получу́ от Христа́ Бо́га ве́лию ми́лость.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богоро́дичен

Свята́я Влады́чице, Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, я́ко все́х Творца́ недоуме́нно ро́ждшая, моли́ бла́гость Его́ всегда́, со храни́телем мои́м а́нгелом, спасти́ ду́шу мою́, страстьми́ одержи́мую, и оставле́ние грехо́в дарова́ти ми́.

Кано́н, гла́с 8-й

Пе́снь 1

Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко еди́н сла́вно просла́вися.

Иису́су: Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же мо́й, поми́луй мя́.

Пе́снь воспе́ти и восхвали́ти, Спа́се, Твоего́ раба́ досто́йно сподо́би, безпло́тному А́нгелу, наста́внику и храни́телю моему́.

Припе́в: Святы́й А́нгеле Бо́жий, храни́телю мо́й, моли́ Бо́га о мне́.

Еди́н а́з в неразу́мии и в ле́ности ны́не лежу́, наста́вниче мо́й и храни́телю, не оста́ви мене́, погиба́юща.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. У́м мо́й твое́ю моли́твою напра́ви, твори́ти ми́ Бо́жия повеле́ния, да получу́ от Бо́га отда́ние грехо́в, и ненави́дети ми́ злы́х наста́ви мя́, молю́ся ти́.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Моли́ся, Деви́це, о мне́, рабе́ Твое́м, ко Благода́телю, со храни́телем мои́м А́нгелом, и наста́ви мя́ твори́ти за́поведи Сы́на Твоего́ и Творца́ моего́.

Пе́снь 3

Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Все́ помышле́ние мое́ и ду́шу мою́ к тебе́ возложи́х, храни́телю мо́й; ты́ от вся́кия мя́ напа́сти вра́жия изба́ви.

Вра́г попира́ет мя́, и озлобля́ет, и поуча́ет всегда́ твори́ти своя́ хоте́ния; но ты́, наста́вниче мо́й, не оста́ви мене́ погиба́юща.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Пе́ти пе́снь со благодаре́нием и усе́рдием Творцу́ и Бо́гу да́ждь ми́, и тебе́, благо́му А́нгелу храни́телю моему́: изба́вителю мо́й, изми́ мя́ от вра́г озлобля́ющих мя́.

И ны́не: Исцели́, Пречи́стая, моя́ многонеду́жныя стру́пы, я́же в души́, прожени́ враги́, и́же при́сно бо́рются со мно́ю.

Читать еще:  Молитва богородице на удачу сильная

Седа́лен, гла́с 2-й

От любве́ душе́вныя вопию́ ти́, храни́телю моея́ души́, всесвяты́й мо́й А́нгеле: покры́й мя́ и соблюди́ от лука́ваго ловле́ния всегда́, и к жи́зни наста́ви небе́сней, вразумля́я и просвеща́я и укрепля́я мя́.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богоро́дичен:

Богоро́дице безневе́стная Пречи́стая, Я́же без се́мени ро́ждши все́х Влады́ку, Того́ со А́нгелом храни́телем мои́м моли́, изба́вити ми́ ся́ вся́каго недоуме́ния, и да́ти умиле́ние и све́т души́ мое́й и согреше́нием очище́ние, Я́же еди́на вско́ре заступа́ющи.

Пе́снь 4

Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Моли́ Человеколю́бца Бо́га ты́, храни́телю мо́й, и не оста́ви мене́, но при́сно в ми́ре житие́ мое́ соблюди́ и пода́ждь ми́ спасе́ние необори́мое.

Я́ко засту́пника и храни́теля животу́ моему́ прие́м тя́ от Бо́га, А́нгеле, молю́ тя́, святы́й, от вся́ких мя́ бе́д свободи́.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Мою́ скве́рность твое́ю святы́нею очи́сти, храни́телю мо́й, и от ча́сти шу́ия да отлуче́н бу́ду моли́твами твои́ми и прича́стник сла́вы явлю́ся.

И ны́не: Недоуме́ние предлежи́т ми́ от обыше́дших мя́ зо́л, Пречи́стая, но изба́ви мя́ от ни́х ско́ро: к Тебе́ бо еди́ней прибего́х.

Пе́снь 5

У́тренююще вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́; Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу, храни́телю мо́й святы́й, Сего́ умоли́ от оскорбля́ющих мя́ зо́л изба́вити.

Све́те све́тлый, све́тло просвети́ ду́шу мою́, наста́вниче мо́й и храни́телю, от Бо́га да́нный ми́ А́нгеле.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Спя́ща мя́ зле́ тягото́ю грехо́вною, я́ко бдя́ща сохрани́, А́нгеле Бо́жий, и возста́ви мя́ на славосло́вие моле́нием твои́м.

И ны́не: Мари́е, Госпоже́ Богоро́дице безневе́стная, наде́ждо ве́рных, вра́жия возноше́ния низложи́, пою́щия же Тя́ возвесели́.

Пе́снь 6

Ри́зу ми́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Вся́ких мя́ напа́стей свободи́, и от печа́лей спаси́, молю́ся ти́, святы́й А́нгеле, да́нный ми́ от Бо́га, храни́телю мо́й до́брый.

Освети́ у́м мо́й, бла́же, и просвети́ мя́, молю́ся ти́, святы́й А́нгеле, и мы́слити ми́ поле́зная всегда́ наста́ви мя́.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Уста́ви се́рдце мое́ от настоя́щаго мяте́жа, и бде́ти укрепи́ мя́ во благи́х, храни́телю мо́й, и наста́ви мя́ чу́дно к тишине́ живо́тней.

И ны́не: Сло́во Бо́жие в Тя́ всели́ся, Богоро́дице, и челове́ком Тя́ показа́ небе́сную ле́ствицу; Тобо́ю бо к на́м Вы́шний соше́л е́сть.

Конда́к, гла́с 4-й

Яви́ся мне́ милосе́рд, святы́й А́нгеле Госпо́день, храни́телю мо́й, и не отлуча́йся от мене́, скве́рнаго, но просвети́ мя́ све́том неприкоснове́нным и сотвори́ мя́ досто́йна Ца́рствия Небе́снаго.

И́кос

Уничиже́нную ду́шу мою́ мно́гими собла́зны, ты́, святы́й предста́телю, неизрече́нныя сла́вы небе́сныя сподо́би, и певе́ц с ли́ки безпло́тных си́л Бо́жиих, поми́луй мя́ и сохрани́, и по́мыслы до́брыми ду́шу мою́ просвети́, да твое́ю сла́вою, А́нгеле мо́й, обогащу́ся, и низложи́ зломы́слящия мне́ враги́, и сотвори́ мя́ досто́йна Ца́рствия Небе́снаго.

Пе́снь 7

От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ми́лостив бу́ди ми́, и умоли́ Бо́га, Госпо́день А́нгеле, име́ю бо тя́ засту́пника во все́м животе́ мое́м, наста́вника же и храни́теля, от Бо́га дарова́ннаго ми́ во ве́ки.

Не оста́ви в пу́ть ше́ствующия души́ моея́ окая́нныя уби́ти разбо́йником, святы́й А́нгеле, я́же ти́ от Бо́га предана́ бы́сть непоро́чне; но наста́ви ю́ на пу́ть покая́ния.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Всю́ посра́млену ду́шу мою́ привожду́ от лука́вых ми́ по́мысл и де́л: но предвари́, наста́вниче мо́й, и исцеле́ние ми́ пода́ждь благи́х по́мысл, уклоня́ти ми́ ся́ всегда́ на пра́выя стези́.

И ны́не: Прему́дрости испо́лни все́х и кре́пости Боже́ственныя, Ипоста́сная Прему́дросте Вы́шняго, Богоро́дицы ра́ди, ве́рою вопию́щих: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8

Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

От Бо́га по́сланный, утверди́ живо́т мо́й, раба́ твоего́, преблаги́й А́нгеле, и не оста́ви мене́ во ве́ки.

А́нгела тя́ су́ща бла́га, души́ моея́ наста́вника и храни́теля, преблаже́нне, воспева́ю во ве́ки.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Бу́ди ми́ покро́в и забра́ло в де́нь испыта́ния все́х челове́к, во́ньже огне́м искуша́ются дела́ блага́я же и зла́я.

И ны́не: Бу́ди ми́ помо́щница и тишина́, Богоро́дице Присноде́во, рабу́ Твоему́, и не оста́ви мене́ лише́на бы́ти Твоего́ влады́чества.

Пе́снь 9

Вои́стинну Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Иису́су: Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же мо́й, поми́луй мя́.

Поми́луй мя́, еди́не Спа́се мо́й, я́ко ми́лостив еси́ и милосе́рд, и пра́ведных лико́в сотвори́ мя́ прича́стника.

Мы́слити ми́ при́сно и твори́ти, Госпо́день А́нгеле, блага́я и поле́зная да́руй, я́ко си́льна яви́ в не́мощи и непоро́чна.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Я́ко име́я дерзнове́ние к Царю́ Небе́сному, Того́ моли́, с про́чими безпло́тными, поми́ловати мя́, окая́ннаго.

И ны́не: Мно́го дерзнове́ние иму́щи, Де́во, к Вопло́щшемуся из Тебе́, преложи́ мя́ от у́з и разреше́ние ми́ пода́ждь и спасе́ние, моли́твами Твои́ми.

Моли́тва к А́нгелу Xранителю

А́нгеле Христо́в святы́й, к тебе́ припа́дая молю́ся, храни́телю мо́й святы́й, прида́нный мне́ на соблюде́ние души́ и те́лу моему́ гре́шному от свята́го креще́ния, а́з же свое́ю ле́ностию и свои́м злы́м обы́чаем прогне́вах твою́ пречи́стую све́тлость и отгна́х тя́ от себе́ все́ми сту́дными де́лы: лжа́ми, клевета́ми, за́вистию, осужде́нием, презо́рством, непоко́рством, братоненавиде́нием, и злопомне́нием, сребролю́бием, прелюбодея́нием, я́ростию, ску́постию, объяде́нием без сы́тости и опи́вством, многоглаго́ланием, злы́ми по́мыслы и лука́выми, го́рдым обы́чаем и блу́дным возбеше́нием, имы́й самохоте́ние на вся́кое плотско́е вожделе́ние. О, зло́е мое́ произволе́ние, его́же и ско́ти безслове́снии не творя́т! Да ка́ко возмо́жеши воззре́ти на мя́, или́ приступи́ти ко мне́, а́ки псу́ смердя́щему? Кото́рыма очи́ма, а́нгеле Христо́в, воззри́ши на мя́, опле́тшася зле́ во гну́сных де́лех? Да ка́ко уже́ возмогу́ отпуще́ния проси́ти го́рьким и злы́м мои́м и лука́вым дея́нием, в ня́же впа́даю по вся́ дни́ и но́щи и на вся́к ча́с? Но молю́ся ти́ припа́дая, храни́телю мо́й святы́й, умилосе́рдися на мя́ гре́шнаго и недосто́йнаго раба́ твоего́ (и́мя), бу́ди ми́ помо́щник и засту́пник на зла́го моего́ сопроти́вника, святы́ми твои́ми моли́твами, и Ца́рствия Бо́жия прича́стника мя́ сотвори́ со все́ми святы́ми, всегда́, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва ангел хранитель на славянском языке

Есть-ли разница в смысле слов церковно-славянского
языка: АНГЛЪ и АГГЛЪ?

Если под титлом — нет.

Значит,если без титлы,на русском языке второе слово будет звучать как АГГЕЛ,или как АНГГЕЛ?

Насколько я помню, как “аггел” — этим понятием на Руси обозначали падшего ангела

А я об этом много раз слышал,но практически, нигде не попадалось.

/для иноверных Христова церковь и всегда выглядит видимо «тоталитарной сектой», просто не все из них решаются свои мысли озвучить такоИ.Кузьмин

Читать еще:  Синельников преображение молитва

Под титлом – уважительное, т.е. Ангел – Небесный..

Аггел – демон.

Как тут уже говорилось – все что под Титлом – Свято (Божественный Ангел)..
Без Титла – “демон” (кстати произносится-“демон” всегда как аггел – с двумя “г”), если надпись “богъ” (без титла) – значит языческий божок-идол..

ЕМНИП, этот вопрос разбирается (с примерами из рукописей) в монографии Б.А. Успенского “История русского литературного языка”. Попробуйте поискать сию книгу в интернете

Андрей Нестеров

ЕМНИП, этот вопрос разбирается (с примерами из рукописей) в монографии Б.А. Успенского “История русского литературного языка”. Попробуйте поискать сию книгу в интернете

Я в свое время искал довольно долго и не нашел (да и сейчас не вижу). Не могли бы Вы подкинуть ссылочку? Благодарю.

Увы, ссылки не знаю. У меня сия книга есть в бумажном виде, но не под рукой

Насколько я помню, как “аггел” — этим понятием на Руси обозначали падшего ангела

Я тоже об этом слышал.И, впринципе, эта информация послужила причиной открытия этой темы. Дело в том, что у меня произошел “конфликт” с одним заказчиком, который заказал сделать навершие на ложку с изображением Ангела хранителя, на обратной стороне должна быть молитва Ангелу.Но на эскизе слово Ангел написано на ц.славянском как “АГГЛЪ”.Заказчик уверяет, что это правильное написание слова АНГЕЛ, ссылаясь на никонианских попов,утверждающих совсем обратное. Т.е. что “АГГЛЪ”-это Ангел Божий, а “АНГЛЪ”-это падший ангел.При этом они ссылаются на то, что так написано в их требниках. Меня, конечно, эта информация не убедила. Но я впал в смущение, когда увидел написание “АГГЛЪ” в наших книгах (Чин вечерни и утрени, лист 37 на обороте; Часовник, в молитве “Иже на всяко время. ” на 3 часе;книга “Златоуст”, поучение в неделю 29 и 34.)
Максим пишет:

Понимаете, если подтвердится то, что АГГЕЛ- это падший ангел,прийдется признать тот факт,что в наши книги проникла никонианская зараза, и достаточно серьёзная. Просто подумайте о том, какой, при этом, будет смысл молитвы:” АГГЕЛА МИРНА ВЕРНА НАСТАВНИКА, ХРАНИТЕЛЯ ДУШАМ И ТЕЛОМ НАШИМ, У ГОСПОДА ПРОСИМ”. Жуткова-то правда? Но сейчас имено так написано в чине вечерни.
Поэтому прошу уважаемых форумчан, владеющих информацией по этой теме, поделиться ей,дабы выяснить что это или просто опечатка, или серьезная провакация. Ведь в нашем календаре за этот год, на стр.132, написано как пишется по церковно-славянски слова :Ангел,ангельское,Архангел. Все они пишутся с буквами “НГ”, а не с “ГГ”.

P.S. Во втором послании к Коринфяном апостола Павла,зачало 194, в словах ” дастми ся пакостник плоти, ангел сатанин, да ми пакости деет”, слово “ангел” написано прямым текстом, т.е. без титлы.

Что-то Вы излишне сумбурно написали. Давайте по порядку.
1. Написание под титлом.
В дораскольных изданиях встречаются формы и а=’гг

лъ. Я быстренько просмотрел свои книги: первая — более архаичная для печатных изданий, вторая появляется в иосифовских изданиях (нашел только в Псалтыри 1649 г. и в Толковом Евангелии 1652 г. — в Кирииловой книге 1644 г. еще а=’гг

лъ). При этом Ангел Господень в ц-с текстах пишется всегда под титлом, но произносится, независимо от написания, как [а’нгел].
2. Написания без титла.
Я посмотрел: во 2-м послании к коринфяном, зач. 194 действительно стоит а=’нгелъ без титла, обозначающий демона (у меня единоверческая перепечатка с иосифовского издания). Возможно, в более ранних изданиях стоит и а=’ггелъ. Как сие слово правильно произносить — не вемь, но точно знаю, что без титла в ц-с пишется именно что падший ангел.

о.Олег пишет:

как пишется по церковно-славянски слова :Ангел,ангельское,Архангел. Все они пишутся с буквами “НГ”, а не с “ГГ”.

Они написаны под титлом или без? Это главное. Хотя возможно, что просто по глупости решили раскрыть титла для облегчения чтения и в результате напечатали нелепицу.

АГГЕЛА МИРНА ВЕРНА НАСТАВНИКА, ХРАНИТЕЛЯ ДУШАМ И ТЕЛОМ НАШИМ, У ГОСПОДА ПРОСИМ

Вы что, и в правду читаете это слово как [а’гела].

Кстати, посмотрел новообрядческую редакцию Апостола: там в зач. 194 напечатано а=’ггелъ. Не знаю точно, как у них читается, наверное [а’гел], чтобы отличать от Ангела Господня, кот. у них пишется как а=’гг

Они написаны под титлом или без?

Безусловно

АГГЕЛА МИРНА ВЕРНА НАСТАВНИКА, ХРАНИТЕЛЯ ДУШАМ И ТЕЛОМ НАШИМ, У ГОСПОДА ПРОСИМ

Вот как это выглядет на церковно-славянском языке:

Ну, тогда все в поряде
Просто разные издания, в кот. “ангел” по-разному пишется под титлом Но ничего неправильного (или, тем более, еретического) я здесь не вижу — произносится же он одинаково.

Кстати, небольшой офф-топ. В имеющейся в у меня единоверческой перепечатки (на 99% уверен, что единоверцы печатали в полном соответствии с дораскольным вариантом) “Азбуки” Бурцова “титло” напечатано через “о”. В “Азбуке” же, изданной Московской старообрядческой книгопечатней, — напечатано через “а”

Есть-ли правило церковно-славянского языка, разрешающее произносить другую букву вместо написаной?

Это правило греческого языка, согласно кот. двойная “гамма” произносится на “нг”, а “гамма+каппа” — как “нк”. Соответственно, написание а=’гг

л просто добуквенно заимствовано из греческого

Cocpucm Спаси Христос.

Возможно, в более ранних изданиях стоит и а=’ггелъ.

Мое предположение оказалось верным. См. фото разворота из Апостола издания 1638 г.

Алексей Рябцев

Есть-ли разница в смысле слов церковно-славянского
языка: АНГЛЪ и АГГЛЪ?

Никакого. Это одно и то же слово. Просто написание “Аггел” восходит к греческому написанию (“аггелос”), а “Ангел” – к греческому произношению. Сочетание “ГГ” в греческом языке читается как “НГ”.
Ангел в переводе: посланник, вестник.

Алексей Рябцев

К греческому произношению (а не написанию) восходит и латинское “angelus”.
Как бы ни было написано это слово в славянском тексте, читать всё равно следует “аНгел”.

Алексей Юрьевич, спаси вас Христос. Теперь остается непонятным:почему никоны не принимают написание “аНгел” как тоже самое что и “аГгел” (разумеется под титлами)?
Тут еще возникает вопрос: кто из нас “буквоеды”?

Алексей Рябцев

Теперь остается непонятным:почему никоны не принимают написание “аНгел” как тоже самое что и “аГгел” (разумеется под титлами)?
Тут еще возникает вопрос: кто из нас “буквоеды”?

А где они не принимают?
Слово “ангел” вполне нейтрально. Как я писал выше: вестник, посланник. Его положительность (или отрицательность) определяется тем, чей это посланник. Это определяется в тексте или прилагательным (“ангела мирна”, “ангел сатанин”), или контекстом.
Вполне нормально выделение положительного ангела титлом. Считается, что где-то с 15-го века титлом стали обозначать только положительные понятия. До этого в греческом и славянском языке титлами обозначали любые сокращения.
Еще раз обращу внимание, что вне зависимости от написания и положительности-отрицательности, читать нужно: “аНгел”.
А приводить написание к единому образцу не нужно. Какой в древнем конкретном тексте вариант написания есть, такой пусть и остается.

Ссылка на основную публикацию
×
×
Adblock
detector