Молитва порфирия кавсокаливита

Молитва порфирия кавсокаливита

Православные акафисты

Кондак 1

Храбрый воин Царя сил Господа Иисуса, предивный преподобный отче Порфирий! Ты любишь нас, исцеляешь и защищаешь от всяких бед и скорбных обстояний, тепло перед Господом ходатайствуешь о даровании нам обожения. Ведая помощь твою, мы благодарно взываем:

Радуйся отче Порфирий!

Икос 1

О, добрый пастырь стада Господня! Вдали от житейских бурь вёл ты тихое и богоугодное житие. Размышляя о жизни и служении Иоанна Каливита, ты, вняв голосу пламенного своего сердца, положил и сам пройти по стопам сего святого мужа. Мы же, прославляя решимость твою, так воспеваем:

Радуйся, ко Спасению своё стадо наставляющий.

Радуйся, лютые страсти исцеляющий.

Радуйся, воздержания ревнитель.

Радуйся, невыразимого таинства обитель.

Радуйся, хранилище святыням непорочное.

Радуйся, за правду ратующим ограждение прочное.

Радуйся, образ пастырям в служении явивший.

Радуйся, преобильную Божию благодать вместивший.

Радуйся, тьму неверия светом любви разгоняющий.

Радуйся, жизнью святой Спасение возвещающий.

Радуйся, Эвбеи утешение.

Радуйся, от тяжести скорбей избавление.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 2

В Кавсокаливии, следуя пути великих подвижников, ты был иноком; наказам старцев внимал, никогда не прекословя, но исполнением дела отвечая слову их веления, как слову Самого Христа, Которому и ныне непрестанно взываешь: Аллилуиа!

Икос 2

За житие твое непорочное, отче, Бог сподобил тебя Своей благодати. Ты учил побеждать греховные страсти, тебе было дано провидеть великие тайны, стяжать всеусердное внимание ко всякому, к тебе в скорбях приходящему. И мы, чувствуя отеческую заботу твою, благодарно поём:

Радуйся, сумевший Христа в своё сердце принять.

Радуйся, обретший Его благодать.

Радуйся, жилище Духа Святого.

Радуйся, соратник воинства Христова.

Радуйся, чистым оком тайны прозревавший.

Радуйся, непорочными устами Истину вещавший.

Радуйся, всю жизнь обративший в служение.

Радуйся, новое Афона украшение.

Радуйся, многие раны безмездно лечивший.

Радуйся, от многих недугов исцеливший.

Радуйся, о страждущих имевший попечение.

Радуйся очам и душам прозрение.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 3

Кротость и смирение – вот оружие послушника в духовной брани. Сим оружием искусно овладев, ты одолел врага. Наградой же за победу стало твоё, преподобный отче, земное пребывание в благодати Господней. Будучи преисполнен ею, ты изливаешь её на всех, прибегающих к тебе за помощью, утешаешь, исцеляешь, обращаешь к Творцу, призывая благодарно восклицать Ему: Аллилуиа!

Икос 3

Отче, прославил тебя Господь славою Своею Небесною, но ты не забывал и о отечестве земном. В монастыре святого Харлампия, ты всё время проводил в служении, избавляя людей от страдания. Избавленные же очищенным и благодарным сердцем поют тебе:

Радуйся, отечества земного прославление.

Радуйся, усердный делатель молитвенного бдения.

Радуйся, река чудес излиянная Богом.

Радуйся, глубина тишины, умирение тревогам.

Радуйся, миру себя не связавший.

Радуйся, ангельскую жизнь на земле стяжавший.

Радуйся, к покаянию возвращавший Христовых овец.

Радуйся, смягчивший горечь многих сердец.

Радуйся, всегда входивший через тесные врата.

Радуйся, ныне в лике ангельском для Господа поют твои уста.

Радуйся, возвращавший здравие телесное.

Радуйся, возвещавший Царствие Небесное.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 4

Смиренно внимая Божественному промыслу, ты прибыл в Афины, пасти Христовых овец. Здесь, с неутомимым горением Церкви служа, ты многих людей, искавших помощи, опоры и надежды, наставил на истинный путь, побудил непрестанно взывать Богу: Аллилуиа!

Икос 4

В церкви на площади Омония ты многих ко Спасению наставлял. Ты был подобен ангелу, спустившемуся в Вавилон. О, предивный Порфирий, ты стал врачом и наставником для жителей Афин, ты многих привел ко Христу, и спасённые радостно воспели:

Радуйся, заповедей Христовых неколебимое хранение.

Радуйся, лукавых духов грозное устрашение.

Радуйся, сердце в чистоте хранивший.

Радуйся, и наши сердца просветивший.

Радуйся, Эллады процветение.

Радуйся, Эвбеи украшение.

Радуйся, дорогою многих скорбей безропотно шёл.

Радуйся, ещё на пути этой жизни Божие Царство обрёл.

Радуйся, смирением возвышаемый.

Радуйся, Афинам свет неугасаемый.

Радуйся, заблуждающихся вразумление.

Радуйся, многих ко Христу возвращение.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 5

Бог даровал тебе, отче, с верой просящих исцелять от телесных и душевных скорбей. Но, служа в храме святого Герасима, ты видел его, а не себя Божиим орудием в этих исцелениях. О, преподобный! Кротостью и смирением ты возносишь высочайшую хвалу Источнику всяких благ ‒ Господу нашему, Которому надлежит непрестанное пение: Аллилуиа!

Икос 5

Преподобный отче, миро благоухания Христова! Кто в бедах и скорбях к тебе искренно приходит, тот в утешении и радости воспоёт:

Радуйся, молитвою к Богу на молитвы к тебе отвечающий.

Радуйся, идущих к Нему наставляющий.

Радуйся, совершенный образ служения.

Радуйся, в боголюбии нам поучение.

Радуйся, Духа благоухание.

Радуйся, глубина любви и сострадания.

Радуйся, Церкви смиренный служитель.

Радуйся, о страждущих попечитель.

Радуйся, святости начертание.

Радуйся, евангельского света сияние.

Радуйся, добродетелей стяжатель и хранитель.

Радуйся, ныне с Богом разделяешь ты Обитель.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 6

Служа в миру, ты не прилагал сердца к мирской славе и богатству. Твоя любовь отгоняла горькие печали, утешала скорбящих, вселяла надежду в отчаянных. Вознося свои молитвы за страждущих, ты научил их призывать имя Божье и воспевать Спасителю: Аллилуиа!

Икос 6

Авва светоносный, ты весь был озарён Божественным сиянием Святой Троицы. Благость Бога позволяла тебе исцелять всякие скорби и болезни, а исцелявшиеся взывали к тебе:

Радуйся, Божественными лучами освещённый.

Радуйся, преподобный ‒ Господу уподоблённый.

Радуйся, преданнейший Христов служитель.

Радуйся, заповедей Его усердный исполнитель.

Радуйся, обиталище божественной любви и простоты.

Радуйся, от Бога премудрости сподобился ты.

Радуйся, чистоты храниение.

Радуйся, душевредных страстей истребление.

Радуйся, Богу в дар принесённая души красота.

Радуйся, храбрый воин Господа Иисуса Христа.

Радуйся, помощью Божией Матери был на земле ты храним.

Радуйся, ныне и сам помогаешь небесным предстательством чадам своим.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 7

Совершая монашеские подвиги, ты сохранял дивное смирение; принимая скорби от мира, хранил сердечную к людям любовь. Ты врачевал бесноватых, и трепетали имени твоего полки бесовские. О, богоносный отче! Сколь высока и поистине свята жизнь твоя! Прославляя Бога, так в тебе просиявшего, воспоём Ему: Аллилуиа!

Икос 7

Твой свет просветился пред людьми, чем прославил Ты Небесного Отца. Он же наделил разум твой пророческим зрением людских сердец и Божиих судеб. Видевшие глубину твоего ведения в изумлении восклицали:

Радуйся, от Бога дар провидения получивший.

Радуйся, слова Христовы в жизни воплотивший.

Радуйся, чудес источение.

Радуйся, веры соблюдение.

Радуйся, путь совершив, возгорелся у Бога ты новой звездой.

Радуйся, в море житейском светишь нам с Неба своей чистотой.

Радуйся, мглы недугов прогнание.

Радуйся, сокровенного проницание.

Радуйся, Царства Небесного прежде всего остального искавший.

Радуйся, каждому делу к Богу любовь во главу полагавший.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 8

О, смиренный отче, много ты претерпел скорбей от тех, чьи души помрачили злоба и безверие. Но сам, совершенное незлобие храня, ты с миром и кротостью отвечал оскорбителям; и замолкали проклинающие уста, и закованные в лёд греха сердца начинали оттаивать от изливаемой теплоты твоего сострадания, и вот уже слышен умиленный глас: Аллилуия!

Икос 8

Среди бесконечной суеты Афин, ты умел сохранять блаженный мир души. В шуме центральной площади столицы, ты жил, как в пустыне Святой Горы. По скончании же трудов своих упокоился ты в желанной Кавсокаливии. Ныне же и жители Афин, и братья Афона, и мы едиными устами тебе поём:

Радуйся, в Богообщении познавший блаженный покой.

Радуйся, внутренний мир сохранивший нерушимым мирской суетой.

Радуйся, монашеский путь показавший во всей красоте.

Радуйся, инокам образ в молитве, трудах и посте.

Радуйся, хранитель молитвы умной.

Радуйся, пристань в тиши близ Омонии шумной.

Радуйся, виденье водных истоков от Бога стяжал.

Радуйся, все поношения с кротостью ты принимал.

Радуйся, злобу любовью гасивший.

Радуйся, свет, темноту озаривший.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 9

Откровение Иоанново в озарении снизошло на тебя, когда в его пещере на Патмосе возносил ты молитвы. Узрев и услышав предивное, исполнившись страха Господня, трепетно ты возгласил: Аллилуия!

Икос 9

Господь наш Иисус Христос делил трапезу с мытарями и грешниками. Следуя Ему и ты, преподобный отче, с беспримерным состраданием приходил к несчастным, попавшим в горькие сети греха душам. Ты нёс им весть о Спасении, ты возвещал о милосердии Божием, ты своей любовью призывал сердца к покаянию, и те отзывались, трепетно и умиленно:

Радуйся, многих на праведный путь возвративший.

Радуйся жизнью своею свидетельство веры явивший.

Радуйся, отче, ты истинно Бога узрел.

Радуйся, ибо всегда Его в сердце имел.

Радуйся, светильник, для мира горящий.

Радуйся, к Богу людей приводящий.

Радуйся, свет, средь Афин просиявший.

Радуйся, Духа Святого стяжавший.

Радуйся, спасший тысячи вокруг.

Радуйся, Христов блаженный друг.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 10

Блаженный отче, ты умел слушать Бога и слышать Его. В жизненных обстоятельствах и голосе ближних, в пении соловья и картинке из книги ты узнавал голос Господа и, пав ниц, благоговейно восклицал в ответ: Аллилуиа!

Икос 10

Страсти сердечные молитвою ты прекращал, авва Порфирий, мир и спокойствие душам возвращая. Всякий, приходивший к тебе за утешением, обретал его; всякий, искавший наставления, принимал просимое, дивясь глубине божественной мудрости, сокрытой в добродушной простоте, и благодарно взывая:

Радуйся, не книжное познавший богословие.

Радуйся, премудрости наученный любовию.

Радуйся, доброе стяжавший любознание.

Радуйся, заботясь о других, ты вёл сие стяжание.

Радуйся, всё, что имел, во благо ближних полагавший.

Радуйся, всего себя заботе о пасомых отдававший.

Радуйся, всегда пред Господом ходивший.

Радуйся, Его всем сердцем возлюбивший.

Радуйся, в основание дел полагавший смирение.

Радуйся, оным всякое угашавший смятение.

Радуйся, верный Православия служитель.

Радуйся, догматов Церковных непорочный хранитель.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 11

Бог особой благодатью даровал тебе, отче, высвобождать источники вод из глубин земной тверди. Подобно сему ты высвобождал животочный образ Божий из глубин затвердевших во грехе сердец. И когда тонким ручьём начинал струиться в них родник Духа, тогда был слышен благодарный свободный глас: Аллилуия!

Икос 11

Твое явление, отче, подобно тихому сиянию небесного света, мягко изливающегося на тех, кто внимает тебе. Тогда начинает рассеиваться тьма, утихают порывы ветров, и вот в душе становится так ясно и так тепло, что уста сами благодарно поют:

Радуйся, Христа негасимый свет.

Радуйся, Его любовью ты проникся с юных лет.

Радуйся, Истины Божией глас.

Радуйся, ибо Эсфирь от погибели спас.

Радуйся, основатель обители Преображения.

Радуйся, чудесно прозревший источник воды для её устроения.

Радуйся, в сердце носивший Священные строки Писания.

Радуйся, к духовному чтению ты много имел прилежания.

Радуйся, Богослужениям присно внимавший.

Радуйся, чадам своим в тексты службы вникать завещавший.

Радуйся, ибо обитель в Милеси данным тобою заветам верна.

Радуйся, тихим пристанищем миру да будет на многие веки она.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 12

Добрый пастырь, авва Порфирий! Ныне все чада твои несут тебе слова чистой любви и благодарения, с детской искренностью взывают к тебе. А ты вновь простираешь к ним руки, вновь готов их обнять, укрыть и вместе воспеть: Аллилуия!

Читать еще:  Молитва за освобождение

Икос 12

С радостью воспели мы явленные в тебе Божии дарования. Во всех сих прославляется Святая Троица, ибо Сия есть Источник всякого блага, Сия есть начало премудрости и разума, прозрения и исцеления, чистоты и святости, смирения и любви. Снова и снова в явленных дарах Дарующего прославляя, так воспоём:

Радуйся, всем добродетелям сочетание.

Радуйся, Рая благоухание.

Радуйся, твердыня веры неколебимая.

Радуйся, чистота, непрестанно хранимая.

Радуйся, новой звездою в лике святых просиявший.

Радуйся, новой жемчужиной, Церковь украсившей, ставший.

Радуйся, в Отчестве Небесном ты ныне пребываешь.

Радуйся, отечеству земному молитвой помогаешь.

Радуйся, у Бога пребывая, ты видишь рядом всех Его друзей.

Радуйся, на Матерь Божию со трепетом взирая, о всех нас помолись ты вместе с Ней.

Радуйся, предивный старче, земной прошедший путь.

Радуйся, коль мы ещё в дороге, для нас звездою путеводной будь.

Радуйся, отче Порфирий!

Кондак 13

Преподобный отче Порфирий! Воистину обрёл ты Царство Божие, чему вся твоя жизнь – непреложное свидетельство. Помоги же и нам путём покаяния достичь Желанных Чертогов Господа Нашего, чтобы вместе с тобою и всеми святыми устами едиными, сердцем единым с горящей любовью Ему воспевать: Аллилуия, Аллилуия, Аллилуия!

Сей Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.

Читать другие акафисты раздела “Православные акафисты”

Читайте также:

© Миссионерско-апологетический проект “К Истине”, 2004 – 2016

Пою святым

Страницы

вторник, 12 ноября 2019 г.

Служба преподобному Порфирию Кавсокаливиту

Обложка издания, по которому
выполнен перевод

У язвлен рач é нием ко Господу, всеблаж é нне,/ яже в мiре вещи презр é л еси,/ богоугодно ж ú тельство твое/ пройде, радуяся,/ Божественных же заповедей/ делатель ус é рднейший нареч é ся,/ любя всякаго человека в мiре,/ сего ради во Пристанищи Неб é снем// весел ú шися ныне.

П реподобным единонр á вный,/ добродетели всяцей научился еси,/ изд é тска, святе,/ Божественным стопам последов á в,/ бысть яко столп неподв ú жим/ и благодатей Троицы содерж ú тель Порфирие:/ темже днесь/ святую твою память славосл ó вяще,// Бога в радости благодаряще, славим.

П одвигом освят ú л еси/ священную твою душу,/ юже в дар прин é сл еси Жениху Христу,/ Порф ú рие препод ó бне:/ сего ради и врачев á ний благодать/ приял еси, блаж é нне,/ болезни отгоняти и цельбы подав á ти/ верою приступающим// к иконе твоей, всехв á льне.

Ирмос: Х ристос раждается, славите:/ Христос с небес, срящите:/ Христос на земли, возноситеся:/ пойте Господеви вся земля,/ и веселием воспойте людие,// яко прославися.

Х ристова друга úскренняго,/ Христова священнодéйственника теплéйшаго,/ Христова честнáго послушника,/ вси Порфирия, вернии, Кавсокаливúйскаго/ радующеся, в пéснех да восхвалим.

И грают мiрстúи концы,/ людие вселéнныя радуются,/ ликовствуют небесная,/ сонмы свящéнников и инокýющих/ воспевают соглáсно/ в памяти Порфирия богомýдраго.

О чудесе! Како от юности/ ты претерпé с родительми разлучение,/ не побеждéн естественною любóвию?/ Возгорéся сердце твое рачением еже к Богу/ и яко свет сияше уму твоему/ Кýщника образ.

Б ожия испросú благодати/ нам, взыскýющим помощи,/ и любовию к тебе притекающим,/ Божественным осенéнием и заступлéнием,/ таúнниче неизреченный, о Порфирие мудре,/ яко да воспеваем тя.

Богородичен: С осуд благодати сущи,/ сердце мое радования исполни,/ óблаки страстей расточи,/ Господу и Сыну Твоему усердно, Обрадованная,/ о всех верных выну молися.

Т вое сердце, блажéнне,/ еже ко Христу любве огнь воспламенú,/ тем во дни и в нощú же/препитáяся радостно/ Божественными писáнии и псалмы,/ яко слáвий сладкопояше Бóгови,/ преподобне Порфирие.

В сего небéсна тя/ богоданная благодать пресвéтла сотворú,/ юже приял еси паче слова,/ в храме святéм зря пустынника преподобнаго,/ изменéнна в молении ко всяческих Господу.

О болчéнна тя во одеяние Божества, пóлна света,/ и на Афоне потаéнна,/ Христос ныне мiрови показýет/ и не хотящу ти,/ яко да жáждущия оросúт/ сладкою водою Духа.

В се житие мое/ из лютых совокупúх и всяческих злых,/ к твоему заступлéнию с прошéнием прибегаю, Богомудре: Порфирие, избави скоро/ к тебе молитвами вопиюща тепле: согрешúх, помилуй.

Богородичен: Б лагоутрóбная Дево,/ Спаса рождшая, Христа Бога,/ ко пристанищу спасения/ сущих в прéлести призывающая,/ помозú нам скоро,/ яко да предстáтельствы Твоими/ в радости приúмем избавление.

Ц вет Эвбéи Божественный,/ из корене благочестúва, мудре,/ в последних прозябл еси,/ и лéтами отрочá сый,/ ко Афону взыде, идеже постничества стезю прóйде ангельски/ Божиим мановением, Порфирие.

В сем притекающим ти показался еси/ чистый источник радости,/ надежды и исцелений присноструйный поток,/ благодати крин,/ рóсою животóчных вод окропляяй душу,/ дух же веселяй, преподобне.

С вет, живот, мир и радость/ яко благовествуяй приступающим тебе, Порфирие,/ любовь же Божию пламенно изъясни,/ словесную сеть простирая,/ яко искусный рыбарь, многия уловил еси.

О душевленный храм световúдный сый Божия Духа,/ вселенную озарил еси мудрыми словесы твоими/ в последняя временá,/ показуя ясно сущим во мрáце/ пресиянную небесную славу/ и светлое радование.

Богородичен: З емлю небеси совокупила еси,/ занé совершенно исполнила еси волю Господню;/ ныне чудоточный просия Порфирий, себе самáго верою Богу возложив.

П репоясався силою,/ прошением крепким Божия духновения и благодати,/ соделася ново селение Троицы Пречестныя,/ сего ради, боговедением исполнився неизреченныя славы,/ воли Божия возвеститель бе/ и откровений истолковáтель.

П ечальным пристанище,/ радости раздаятель,/ монахом светильник предобрый,/ родителем мудрый советник,/ пастырь и путевóждь всем заблýждшим,/ Порфирие, ты пребывая,/ и нас от печалей твоими мольбáми избави.

Н е видя очúма телéсныма, в глубúны души взирáше/ и тайная всяко познавáше,/ чудес действо расточáше яве,/ недуги отгоняя и демоны уязвляя,/ Христовою же силою чудотворя, отче богоприятне.

Б лагий рабе Господень, верный и добрый,/ Христос тя призывает, отче преподóбне, пастыря овцáм,/ испóлнь Божественныя светлости;/ вводяше тыя внутрь церковныя ограды/ и мýдре сохраняше отеческими поучении твоими.

Богородичен: С тена еси девствующим, Дево Чистая,/ немощствýющим скорое Заступлéние,/ мира приснотекущая и Божественная река,/ сего ради прошу Тя,/ подай ми капли к душевному покою и к вечныя радости сопричáстию.

Р азреши от страстей, преподобне Порфирие,/ пресильною Божественною молитвою твоею,/ тя бо имамы заступление истинное и твердый покров,/ яко стяжавшаго Троицы благоволение,/ егоже и предстательствы о нас твоими/ безмéздно подаеши страждущим.

К олесница Божия показался еси, Порфирие,/ воскрилúл бо еси себе зарею Духа,/ наставляше и верных лики к познанию Вышняго,/ поучая любви совершенней, в нейже истово поживé/ и во мнозей простоте, преподобне.

В есь срастворен любовию к Зиждителю твоему,/ вся яже Его/ яко изображения помышляше,/ провозвещающая добрóту и славу Божию/ и кропящая любовь неизреченную,/ еяже плоды вкусив,/ в Селениих Небесных ныне радуешися.

С лава Тебе, Христе, Премудрым Промыслом Твоим/ показавшему яве чрез раба Твоего,/ яко мощно есть в послéдняя времена/ непорочно хранити заповеди Евангелия Твоего,/ úмиже упраздняется мудрование мiра немудраго.

Богородичен: В иждь мое, Владычице, обстояние/ и потщися скоро,/ даждь ми помощь, поющему Ти, разве бо Тебе инаго покрова не имам воистинну,/ тем ускори, якоже и прежде, всегда мя избавляти.

М удростию вышнею/ очистив телесная и душевная чувства, премудре,/ возжег сердце Божественным рачением,/ со Ангелы Богу усердно поеши ныне:/ Отцев Боже, благословен еси.

В болезнех горьких взываше, радуяся, Порфирие,/мне еже жити Христос/ и еже умрети приобрéтение многое,/ не престáну, воспевая милость Его и вопия: Боже, благословен еси.

Р адость небесную даруй и сладкое орошение,/ славне Порфирие,/ свыше бо приял еси благодать/ еже естества выну изобличати/ и прозревая имущая свершитися.

С лово твое, мудростию срастворенное/ и Божиею благодатию преудобренное,/ радостию насыщает и веселием верных сердца,/ иже поют любовию:/ Отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: С ердце мое, Дево Мати,/ в безместных деяниих яко окалях,/ надежды твердыя разве Тебе не познах./ Темже скоро мя страстнаго тления исхитú/ и даруй ми ныне время на покаяние.

Н аправил еси человéков разум/ к пáжитем благодати святым,/ не забыл бо еси поющия ти,/ но преселúвся, в бранех помогáеши одолевáти враги./ Сего ради тя воспеваем, Порфирие,/ неизреченных хранителю, сосýде даров,/ и вкупе песнослóвим Христа во веки.

П ламенéющей Божиею любовию души твоей,/ неизглаголанных соделался еси таинник:/ Егоже бо издéтска возлюбил еси,/ Тому присно прилепился еси, свящéннейше,/ твердо плоть поработив духу, и воспевáше:/ да благословит тварь вся Господа/ и превозносит во вся веки.

В си, учения Порфирия приéмше,/ приидúте с любовию,/ ныне время настá делания, празднования час,/ занé той ны созывает:/ поработаем убо, яко безсмéртнии,/ нерадение и коснéние прочь отметáюще,/ и яко умрéти имýщии/ в мiре паки да поживем.

П ритяжáл еси Богом окормляемое сердце,/ зане художество обрел еси святое,/ егдá искушения зело обыдóша,/ обращая ум и помышлéния ко Господу любовию теплою,/ мудре преобúдел еси всякую кознь,/ да благословит, вопия, тварь Господа/ и превозносит во вся веки.

Богородичен: Я вилася еси чистейший сосуд, Дево,/ Всех Зиждителя приемши разумение,/ сего ради и Чертог показалася еси всех Творца/ и огнеобразный Божий Престол;/ тем Твоя рабы управи, вопиющия:/ да благословит тварь вся Господа/ и превозносит во вся веки.

В оспоúм вси честными Божественными пéсньми/ Порфирия слáвнаго,/ иже в Бозе знáмении испóлнь,/ в мiре жúтельствуя,/ мiра кромé пребысть яко безплóтен,/ премнóга воúстинну Божия знáмения явú.

Т аинство странное вúжду и преславное:/ яко лучáми свет испущáяй/ лик твой сияяй/ и всего тя во славе,/ носящаго ризу свéтлу, Порфирие, и венец златый,/ имже тя Христос преукрасú.

У добрú, отче, и испросú умилéние,/ сокрушение и милость,/ бдение же и ко благим взирáние,/ и просвещение Божественное,/ úмже богоугóден да содéлаюся/ Христу и Богу со Отцем же и Духом.

Л юдие, радостно да стецéмся днесь,/ единомýдренно вси воспевáюще/ Порфирия память,/ иже совершенно во славе/ Престолу Божию ныне предстоит,/ Сего и молит о всех, да будут едино.

Богородичен: С паса рóждши неизреченно Господа,/ небо сотворила еси вся сýщия на земли, Богородице:/ тéмже молим Тя,/ вкупе с Порфирием богомудрым/жизнь мою Божественными молитвами онебесúте.

Редкие Богослужебные тексты

здесь выкладываются редкие Богослужебные тексты, переводы Богослужебных текстов на церковно-славянский язык. Пока еще не все они утверждены Боголсужебной комиссией. Публикуем только службы, тропари, кодаки и акафисты.

Порфирий Кавсокаливит прп. служба

МЕСЯЦА НОЯБРЯ В 19-Й ДЕНЬ
Преподобнаго и богоноснаго отца нашего
Порфирия Кавсокаливи=йскаго
ВЕЧЕР
На Господи, воззвах: стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля в мученицех:
Свяще=нник богодухнове=ннейший,/ избра=н сосуд честны=й,/ уте=шитель велий нарече=ся,/ совершая превысокая и Боже=ственная/любве= Божия Таинства,/ яко Ангелов превы=сший/ послужил еси всех Влады=це по достоянию;/ сего ради вси тя чтим, возлю=бленне Порфи=рие.
Уязвлен раче=нием ко Господу, всеблаже=нне,/ яже в мiре вещи презре=л еси,/ богоугодно жи=тельство твое/ пройде, ра=дуяся,/ Божественных же заповедей/ делатель усе=рднейший нарече=ся,/ любя= всякаго человека в мiре,/ сего ради во Приста=нищи Небе=снем весели==шися ныне.
Преподобным единонра=вный,/ добродетели вся=цей научи=лся еси,/ изде=тска, свя=те,/ Божественным стопам последова=в,/ бысть яко столп неподви=жим/ и благодатей Троицы содержи==тель Порфирие:/ темже днесь/ святую твою память славосло=вяще, Бога в радости благодаря=ще, славим.
Слава, глас 8:
Чистое сердце твое,/ преблаже=нне Порфи=рие,/ дом соде=лася Всесвяты=я Троицы,/ Премудрость бо Божия,/ оскудева=ющая восполня=ющая,/ буйством проповеди/ премудра тя утверди,/ тем и богодухнове=н священник наре=кся,/ и чудотворец челове=ком,/ ихже привлека=ше/ и Божиим глаго=лом наставля=ше/ и доброде=тели прилежа=нию;/ кроток же яви=вся, смире=н и незло=бив,/ искуше=ния вы=ну претерпевая ра=дуяся:/ тем и нас смире=нию научи=/ молитвами твоими/ и миру помысло=в/ яко да улучи=м милость и спасение душ наших.
Тропарь, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
Подвигом освяти=л еси/ священную твою душу,/ ю=же в дар прине=сл еси Жениху Христу,/ Порфи=рие преподо=бне:/ сего ради и врачева=ний благодать/ прия=л еси, блаже=нне,/ болезни отгоня=ти и цельбы= подава=ти/ верою приступающимк иконе твоей, всехва=льне.
Канон, глас 1
Песнь 1
Ирмос: Христос раждается, славите:/ Христос с небес, срящите:/ Христос на земли, возноситеся:/ пойте Господеви вся земля,/ и веселием воспойте людие, яко прославися.
Христова друга и=скренняго,/ Христова священноде=йственника тепле=йшаго,/ Христова честна=го послушника,/ вси Порфирия, вернии, Кавсокаливи=йскаго/ радующеся, в пе=снех да восхвалим. áýéúó
Играют мiрсти=и концы,/ людие вселе=нныя радуются,/ ликовствуют небесная,/ сонмы свяще=нников и иноку=ющих/ воспевают согла=сно/ в памяти Порфирия богому=драго.
О чудесе! Како от юности/ ты претерпе= с родительми разлучение,/ не побежде=н естественною любо=вию?/ Возгоре=ся сердце твое рачением еже к Богу/ и яко свет сия=ше уму твоему/ Ку=щника образ.
Божия испроси= благодати/ нам, взыску=ющим помощи,/ и любовию к тебе притекающим,/ Божественным осене=нием и заступле=нием,/ таи=нниче неизреченный, о Порфирие мудре,/ яко да воспеваем тя.
Богородичен: Сосуд благодати сущи,/ сердце мое радования исполни,/ о=блаки страстей расточи,/ Господу и Сыну Твоему усердно, Обрадованная,/ о всех верных выну молися.
Песнь 3
Ирмос: Прежде век:
Твое сердце, блаже=нне,/ еже ко Христу любве огнь воспламени=,/ тем во дни и в нощи= же/препита=яся радостно/ Божественными писа=нии и псалмы,/ яко сла=вий сладкопоя=ше Бо=гови,/ преподобне Порфирие.
Всего небе=сна тя/ богоданная благодать пресве=тла сотвори=,/ ю=же приял еси паче слова,/ в храме святе=м зря пустынника преподобнаго,/ измене=нна в молении ко всяческих Господу.
Оболче=нна тя во одеяние Божества, по=лна света,/ и на Афоне потае=нна,/ Христос ныне мiрови показу=ет/ и не хотя=щу ти,/ яко да жа=ждущия ороси=т/ сладкою водою Духа.
Все житие мое/ из лютых совокупи=х и всяческих злых,/ к твоему заступле=нию с проше=нием прибегаю, Богомудре: Порфирие, избави скоро/ к тебе молитвами вопию=ща тепле: согреши=х, помилуй.
Богородичен: Благоутро=бная Дево,/ Спаса рождшая, Христа Бога,/ ко пристанищу спасения/ сущих в пре=лести призывающая,/ помози= нам скоро,/ яко да предста=тельствы Твоими/ в радости прии=мем избавление.
Песнь 4
Ирмос: Жезл из корене:
Цвет Эвбе=и Божественный,/ из корене благочести=ва, мудре,/ в последних прозябл еси,/ и ле=тами отроча= сый,/ ко Афону взы=де, идеже постничества стезю про=йде ангельски/ Божиим мановением, Порфирие.
Всем притекающим ти показался еси/ чистый источник радости,/ надежды и исцелений присноструйный поток,/ благодати крин,/ ро=сою живото=чных вод окропля=яй душу,/ дух же веселя=й, преподобне.
Свет, живот, мир и радость/ яко благовествуяй приступающим тебе, Порфирие,/ любовь же Божию пламенно изъясни,/ словесную сеть простирая,/ яко искусный рыбарь, многия уловил еси.
Одушевленный храм светови=дный сый Божия Духа,/ вселенную озарил еси мудрыми словесы твоими/ в последняя времена=,/ показуя ясно сущим во мра=це/ пресия=нную небесную славу/ и светлое радование.
Богородичен: Землю Небеси совокупила еси,/ зане= совершенно исполнила еси волю Господню;/ ныне чудоточный просия Порфирий, себе сама=го верою Богу возложив.

Читать еще:  Молитва чтобы прошли боли в животе

Песнь 5
Ирмос: Бог сый мира:
Препоясався силою,/ прошением крепким Божия духновения и благодати,/ соделася ново селение Троицы Пречестныя,/ сего ради, боговедением исполнився неизреченныя славы,/ воли Божия возвеститель бе/ и откровений истолкова=тель.
Печальным пристанище,/ радости раздаятель,/ монахом светильник предобрый,/ родителем мудрый советник,/ пастырь и путево=ждь всем заблу=ждшим,/ Порфирие, ты пребывая,/ и нас от печалей твоими мольба=ми избави.
Не видя очи=ма теле=сныма, в глуби=ны души взира=ше/ и тайная всяко познава=ше,/ чудес действо расточа=ше я=ве,/ недуги отгоняя и демоны уязвля=я,/ Христовою же силою чудотворя=, отче богоприя=тне.
Благий рабе Господень, верный и добрый,/ Христос тя призывает, отче преподо=бне, пастыря овца=м,/ испо=лнь Божественныя светлости;/ вводя=ше ты=я внутрь церковныя ограды/ и му=дре сохраняше отеческими поучении твоими.
Богородичен: Стена еси девствующим, Дево Чистая,/ немощству=ющим скорое Заступле=ние,/ мира приснотекущая и Божественная река,/ сего ради прошу Тя,/ подай ми капли к душевному покою и к вечныя радости соприча=стию.
Песнь 6
Ирмос: Из утробы Иону:
Разреши от страстей, преподобне Порфирие,/ пресильною Божественною молитвою твоею,/ тя бо имамы заступление истинное и твердый покров,/ яко стяжавшаго Троицы благоволение,/ егоже и предстательствы о нас твоими/ безме=здно подаеши страждущим.
Колесница Божия показался еси, Порфирие,/ воскрили=л бо еси себе зарею Духа,/ наставляше и верных лики к познанию Вышняго,/ поучая любви совершенней, в нейже истово поживе=/ и во мнозей простоте, преподобне.
Весь срастворен любовию к Зиждителю твоему,/ вся яже Его/ яко изображения помышля=ше,/ провозвещающая добро=ту и славу Божию/ и кропящая любовь неизреченную,/ еяже плоды вкусив,/ в Селениих Небесных ныне радуешися.
Слава Тебе, Христе, Премудрым Промыслом Твоим/ показавшему яве чрез раба Твоего,/ яко мощно есть в после=дняя времена/ непорочно хранити заповеди Евангелия Твоего,/ и=миже упраздняется мудрование мiра немудраго.
Богородичен: Виждь мое, Владычице, обстояние/ и потщися скоро,/ даждь ми помощь, поющему Ти, разве бо Тебе инаго покрова не имам воистинну,/ тем ускори, якоже и прежде, всегда мя избавляти.
Кондак, глас 4.
Подобен: Взбранной:
В после=дняя времена богодухнове=нно пожи=вша/ и испо=лненна дарова=ний Божия Духа,/ да воспои=м Порфирия достойно,/ яко по премно=гу уте=шителен показу=ется,/ и потре=бная к целе=нию нам подае=т, к нему же взываем: радуйся, отче премiрне.
Песнь 7
Ирмос: Из утробы Иону:
Мудростию вышнею/ очистив телесная и душевная чувства, премудре,/ возжег сердце Божественным рачением,/ со Ангелы Богу усердно поеши ныне:/ Отцев Боже, благословен еси.
В болезнех горьких взываше, радуяся, Порфирие,/мне еже жити Христос/ и еже умрети приобре=тение многое,/ не преста=ну, воспевая милость Его и вопия: Боже, благословен еси.
Радость небесную даруй и сладкое орошение,/ славне Порфирие,/ свыше бо приял еси благодать/ еже естества выну изобличати/ и прозревая имущая свершитися.
Слово твое, мудростию срастворенное/ и Божиею благодатию преудобренное,/ радостию насыщает и веселием верных сердца,/ иже поют любовию:/ Отцев Боже, благословен еси.
Богородичен: Сердце мое, Дево Мати,/ в безместных деяниих яко окалях,/ надежды твердыя разве Тебе не познах./ Темже скоро мя страстнаго тления исхити=/ и даруй ми ныне время на покаяние.
Песнь 8
Ирмос: Чудо преестественное:
Направил еси челове=ков разум/ к па=житем благодати святым,/ не забыл бо еси пою=щия ти,/ но пресели=вся, в бранех помога=еши одолева=ти враги./ Сего ради тя воспеваем, Порфирие,/ неизреченных хранителю, сосу=де даров,/ и вкупе песносло=вим Христа во веки.
Пламене=ющей Божиею любовию души твоей,/ неизглаголанных соделался еси таинник:/ Егоже бо изде=тска возлюбил еси,/ Тому присно прилепился еси, свяще=ннейше,/ твердо плоть поработив духу, и воспева=ше:/ да благословит тварь вся Господа/ и превозносит во вся веки.
Вси, учения Порфирия прие=мше,/ прииди=те с любовию,/ ныне время наста= делания, празднования час,/ зане= той ны созывает:/ поработаем убо, яко безсме=ртнии,/ нерадение и косне=ние прочь отмета=юще,/ и яко умре=ти иму=щии/ в мiре паки да поживем.
Притяжа=л еси Богом окормля=емое сердце,/ зане художество обрел еси святое,/ егда= искушения зело обыдо=ша,/ обращая ум и помышле=ния ко Господу любовию теплою,/ мудре преоби=дел еси всякую кознь,/ да благословит, вопия, тварь Господа/ и превозносит во вся веки.
Богородичен: Явилася еси чистейший сосуд, Дево,/ Всех Зиждителя приемши разумение,/ сего ради и Чертог показалася еси всех Творца/ и огнеобразный Божий Престол;/ тем Твоя рабы управи, вопиющия:/ да благословит тварь вся Господа/ и превозносит во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Таинство странное вижду:
Воспои=м вси честными Божественными пе=сньми/ Порфирия сла=внаго,/ иже в Бозе зна=мении испо=лнь,/ в мiре жи=тельствуя,/ мiра кроме= пребысть яко безпло=тен,/ премно=га вои=стинну Божия зна=мения яви=.
Таинство странное ви=жду и преславное:/ яко луча=ми свет испуща=яй/ лик твой сия=яй/ и всего тя во славе,/ носящаго ризу све=тлу, Порфирие, и венец златы=й,/ имже тя Христос преукраси=.
Удобри=, отче, и испроси= умиле=ние,/ сокрушение и милость,/ бдение же и ко благим взира=ние,/ и просвещение Божественное,/ и=мже богоуго=ден да соде=лаюся Христу и Богу со Отцем же и Духом.
Людие, радостно да стеце=мся днесь,/ единому=дренно вси воспева=юще/ Порфирия память,/ иже совершенно во славе/ Престолу Божию ныне предстоит,/ Сего и молит о всех, да будут едино.
Богородичен: Спаса ро=ждши неизреченно Господа,/ небо сотворила еси вся су=щия на земли, Богородице:/ те=мже молим Тя,/ вкупе с Порфирием богомудрым/жизнь мою Божественными молитвами онебеси=те.

Умная молитва: преподобый Порфирий Кавсокаливит

Умная молитва: преподобный Порфирий Кавсокаливит

Сподобил меня Господь, посетить скит Кавсокаливия, что на Афоне. Здесь, посетив пещеру основателя скита, св. Максима, отец Хризостом (гречески монах) познакомил нас с интересными фактами из жизни замечательного старца Порфирия Кавсокаливита. Это необычайный святой. Вся его жизнь, это сплошная радость во Христе Иисусе. Этот святой настолько был предан Христу, что со спокойствием говорил: если угодно Тебе Боже, чтобы поселить меня в аду, то пусть будет так, как угодно воле Твоей. Так же св. Порфирий говорил, что не надо иметь в себе страха перед Богом – страх разрушает и ввергает человека в уныние. Но – сколько бы раз ты не упал, столько же раз вставай и моли Бога, чтобы он вразумлял тебя. “Страх Божий” – надо понимать как смирение. и т.д.
В этом отрывке я передал своими словами поучения старца. Наверняка я сделал это нерадиво. Однако, прочтите отрывок из Слова о молитве, св. Порфирия и отрывки из его поучений и если вам будет угодно, то сделайте свои выводы.
С любовью во Христе.

св. преподобный Порфирий Кавсокаливит (7 февраля 1906 – 2 декабря 1991)

Будем кротко держать в своем уме Христа, творя молитву

Умная молитва бывает лишь у того, кто получил благодать Божию. Нельзя творить молитву с мыслью: «Я научусь ей, я достигну ее», потому что так мы можем прийти к эгоизму и гордости. Необходим опыт, пламенное желание, но и целомудрие, внимание и здравомыслие, что бы молитва стала чистой и богоугодной. Один лишь помысел: «Я преуспел» – портит всё. По какой причине нам гордиться? У нас нет ничего своего. Это всё тонкие темы.

Молитесь, не составляя в уме своем никаких образов. Не представляйте себе Христа. Отцы подчеркивают, что молиться надо безОбразно. Составляя образ, легко впасть в заблуждение, потому что в этот образ может вмешаться другой образ. Вероятно, лукавый может привнести свой образ, и тогда мы потеряем благодать.

Молитва совершается умом в глубине сердца, а не в устах, чтобы не произошло рассеивания, чтобы ум не блуждал, то там то тут. Спокойным образом мы поместим в свой ум Христа, говоря кротко: Господи Иисусе Христе, помилуй мя. Не думайте ни о чем, кроме слов: Господи Иисусе Христе, помилуй мя. Ни о чем другом, ни о чем.

Молитесь спокойно, с открытыми глазами, чтобы обезопасить себя от мечтаний и прелести, молитесь со вниманием и посвящением себя Христу. Творите молитву кротко и не все время, но когда есть расположение и состояние умиления, что является даром Божественной благодати. Без благодати человек сам себя гипнотизирует и может впасть и в видение света, и в прелесть, и в умственное расстройство.

Пусть молитва не будет принуждением. Давление может вызвать в нас внутреннее сопротивление, принести вред. Многие, совершая молитву с давлением, стали больными. Что-то, конечно, происходит, когда мы выдавливаем молитву, но это нездоровое явление. Не используйте искусственных способов. Не нужны ни маленькая скамеечка, ни преклонение главы, ни закрытые глаза. Многие говорят: «Сядь на маленький стульчик, склони голову, напрягись и сосредоточься — и все будет». Да где там… Это обман. Попробуйте и увидите. Нет необходимости как-то по-особому сосредоточиваться, чтобы творить молитву. Не нужно никаких усилий, когда обладаешь Божественной любовью. Где бы вы ни находились: на скамейке, на стуле, в автомобиле, — везде — в пути, в школе, в офисе, на работе — можете творить молитву Господи Иисусе Христе, помилуй мя спокойно, мягко, не надавливая, без напряжения. Итак, не привязывайтесь к месту. Все заключено в любви ко Христу. Если ваша душа повторяет с любовью эти пять слов: Господи Иисусе Христе, помилуй мя, — то не будет знать сытости. Это ненасытные слова! Всю свою жизнь повторяйте эти слова. В них столько животворных соков!

Кавсокаливия. Святая Гора Афон

Выдержка из книги старца Порфирия Кавсокаливита “Житие и Слова”.

43. Давайте почувствуем Христа своим Другом! — Предложил старец. — Ведь поистине Он — наш Друг. Это Он Сам подтверждает, когда говорит: Вы — друзья Мои (Ин. 15, 14). Давайте взирать на Него и приближаться к Нему как к Другу.
Мы падаем? Согрешаем? Будем прибегать к Нему с любовью и доверием. Не со страхом, что Он покарает нас, но с тем дерзновением, которое дает нам ощущение в Нем друга. Скажем Ему: «Господи, я сделал это, пал, прости меня».

Но одновременно будем чувствовать, что Он нас любит, что принимает нас нежно, с любовью и прощает нас. Пусть грех не отлучает нас от Христа. Когда мы верим в то, что Он нас любит, а мы любим Его, то не чувствуем себя чужими и отделенными от Него, даже когда согрешаем. Мы убеждены в Его любви, и, как бы ни вели себя, мы знаем, что Он любит нас.

75. Меня часто осуждают, но я «…яко глух не слышах, и яко Нем не отверваяй уст своих» (Пс. 37:14). Молитесь о тех, кто осуждает вас. Говорите: Господи Иисусе Христе, помилуй мя, – а не так: «Помилуй этого моего обидчика». Так в вашей молитве будете и вы – и тот, кто вас осуждает.
Кто-то говорит вам что – нибудь обидное? Поймите, Бог знает это! Простирая свои руки к Богу, говорите: Господи Иисусе Христе, помилуй мя. Тем самым того человека, о котором вы молитесь, вы делайте единым с вами.
Бог знает его глубинные проблемы и, видя вашу любовь, спешит ему на помощь

79. Бог вложил в душу человека силу. От человека зависит, как ее использовать – во благо или во зло. Если добро уподобить прекрасному саду, полному цветов, деревьев и трав, а зло – колючкам, силу же уподобить воде, тогда может произойти следующее: когда воду мы направляем в сад, тогда растут все растения, зеленеют и цветут, оживают. В то же время колючки, не получая воды, засыхают и пропадают. И наоборот…
Итак, не нужно заниматься колючками. Не увлекайтесь изгнанием зла. Христос желает видеть нас такими, чтобы мы не занимались страстями и врагом. Направляйте воду, то есть всю силу своей души, на цветы и тогда будете радоваться их красоте, благоуханию и свежести.

80. Служить Богу мы легко можем и бескровно. Есть два пути, ведущие нас к Богу: суровый и утомительный, с отчаянными выпадами против зла, и легкий, с помощью любви. Многие выбрали этот суровый путь и «пролили кровь, чтобы приять Дух», так что достигли великой праведности. Я же нахожу, что наиболее короткий путь этот – путь любви. И вы последуйте ему.

89. Пусть душа ваша предается молитве Господи Иисусе Христе, помилуй мя во всех ваших недоумениях, о всех и за вся. Не смотрите на случающееся с вами переживание, а смотрите на свет, на Христа, как ребенок смотрит на свою мать, когда с ним случается что-то плохое…. Видели?!
На все смотрите без расстройства, без скорби, без переживания, без зажатости. Важно научиться не давить на себя и не зажиматься. Все ваши усилия пусть будут заключаться в том, чтобы стремиться к свету, достигать света. Вместо того чтобы предаваться расстройству, которое не от Духа Божия, предавайтесь славословию Бога.

107. Давайте будем бескорыстно раздавать всем свою любовь, не обращая внимания на их отношение. Когда войдет в нас благодать Божия, тогда мы не будем интересоваться тем, любят нас или нет, хорошо ли с нами разговаривают. Мы будем ощущать необходимость любить всех. Это эгоизм – желать, чтобы другие люди любезно с нами разговаривали. Пусть противоположное поведение не огорчает нас.
Позволим другим разговаривать с нами так, как они чувствуют. Не будем просить любви, – говорил Старец. – Наше стремление должно быть направлено на то, чтобы любить их и молиться за них от всей души. Тогда мы заметим, что все нас любят без всяких усилии с нашей стороны, без нашей просьбы о любви с их стороны. Они будут любить нас свободно и искренне от глубины сердца, без насилия с нашей стороны. Когда мы любим, не стремясь, чтобы любили нас, тогда все будут собираться вокруг нас, как пчелы. Это действенно для всех.

Бог предвидит, но не предопределяет

125. Бог по Своему всесилию и всеведению знает все, знает, что произойдет в будущем, но Он неповинен в зле. Бог предвидит, но не предопределяет. Для Бога не существует ни прошлого, ни настоящего, ни будущего. Все обнажено и открыто пред Ним. Как говорит об этом апостол Павел: «Все обнажено и открыто перед очами Его» (Евр. 4:13).

Всеведущий знает и добро, и зло. Как благой по естеству, Он содействует добру и чужд зла. А раз Он чужд зла, то как Он может предопределять ко злу? Бог сотворил все весьма хорошим и всему дал доброе, святое предназначение….

129. Пользуйтесь прекрасными мгновениями! — Просил Старец Порфирий. — Они располагают душу к молитве, делают ее тонкой, благородной, поэтичной. Проснитесь утром, чтобы посмотреть, как солнце встает из моря — все в багряной порфире. Когда вас воодушевляет прекрасное место, церковка, что-нибудь еще дивное, не останавливайтесь на этом, идите дальше, переходите на славословие за всю красоту, чтобы жить одним лишь Прекрасным. Все снято: и море, и купание, и пища. Радуйтесь всему. Все нас обогащает, все направляет нас к великой Любви, все нас приводит ко Христу.

Обращайте внимание на все, что создал человек: на дома, на здания, маленькие или большие, на города, на деревни, на людей, на их культуру. Спрашивайте, пополняйте свои знания обо всем, не оставайтесь равнодушными. Это будет помогать вам более глубокому изучению чудных свойств Божиих. Все это бывает хорошим поводом соединить нас со всем и со всеми.

Причины для благодарности и молитвы Господу предоставляются во всем. Живите среди природы, среди всего. Природа — это таинственное Евангелие. Но когда внутри человека нет благодати, тогда не поможет ему и природа. Природа нас пробуждает, но она не может привести нас в рай.

129. Духоносец — тот, кто имеет Духа Божия, замечает все, мимо чего проходит. Он весь — зрение, весь — обоняние. Все чувства живы, но живы в Духе Божием. Он иной. Он все видит и все слышит: видит птиц, камни, бабочку… Проходя мимо, чувствует все, аромат, например. Живет во всем: среди бабочек, пчел. Благодать делает его внимательным. Он хочет быть со всем вместе.

132. Если Бог позовет меня в рай, то, по благодати Божией, там я буду более «рельефно», то есть, сильнее, чем здесь на земле, ощущать радость и славу Божию. Я не знаю, сколько лет еще проживу. Пять, десять, пятнадцать? Сколько буду жить, буду радоваться радостью Христовой. Ведь мы Им живем и движемся и существуем. Я не забочусь специально о том, чтобы мне жить, и не думаю о том, сколько проживу и не молюсь о том, чтобы мне жить. Я предоставил это целиком Божией любви. Я принадлежу Господу, как в этой жизни, так и в другой. Живём ли, или умираем – [всегда] Господни. Бог будет решать нашу посмертную участь. Я готов к смерти и не хочу принимать в своём уме помыслы отчаяния, помыслы об адских мучениях и тому подобного. Как я вам уже говорил, когда однажды я находился при смерти, меня внутри наполняла радость о предстоящей встрече с Христом.

134. Многие говорят, что жизни вечной не существует. Но это не правда. Мы видим вечную жизнь и живем ею каждый день. В том, что есть другая жизнь, я уверен больше, чем в том, что завтра утром взойдет солнце. Это так и есть! Ведь мы видим ее, мы живем ею на опыте и о ней нам свидетельствуют такие очевидцы, как Евангелист Иоанн Богослов: …дабы вы знали, что вы, веруя в Сына Божия, имеете жизнь вечную. По благодати Божией я «вижу», что усопшие люди живут и радуются во свете. Другая жизнь прекрасна!

(фрагменты выделены мной)

П.С. Книгу преподобного Порфирия мне подарил замечательный человек, насельник Святой Горы, отец Хризостом.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector