Молитва прп антонию дымскому

Молитва прп антонию дымскому

Молитвы Преподобному Антонию Дымскому

ПОСТОЯННОЕ МЕСТО ПУБЛИКАЦИИ:
СБОРНИК “МНОГО МЫ ВСТРЕЧАЕМ ЧИСТОТЫ!”

МОЛИТВЫ ПРЕПОДОБНОМУ АНТОНИЮ ДЫМСКОМУ.

Преподобный Анто;ний Дымский
ДНИ ПАМЯТИ
28 июня (переходящая) – Соборы Новгородских и Санкт-Петербургских святых
7 июля
30 января
ЖИТИЕ
КРАТКОЕ ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО АНТОНИЯ ДЫМСКОГО
Пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний Дым¬ский ро¬дил¬ся в Нов¬го¬ро¬де око¬ло 1157 го¬да. В Ху¬тын-ском мо¬на¬сты¬ре он при¬нял по¬стри¬же¬ние и в той же оби¬те¬ли, по кон¬чине пре¬по-доб¬но¬го Ваpла¬а¬ма в 1192 го¬ду, стал игу¬ме¬ном. Спу¬стя неко¬то¬рое вре¬мя он тай¬но уда¬лил¬ся из мо¬на¬сты¬ря и по¬се¬лил¬ся на бе¬ре¬гу Дым¬но¬го (или Дым¬ско¬го) озе¬ра, в 15 вер¬стах от го¬ро¬да Тих¬ви¬на. Пре¬по¬доб¬ный об¬рек се¬бя на тя¬же¬лые по¬дви¬ги. Для боль¬ше¬го из¬ну¬ре¬ния сво¬ей пло¬ти он по¬сто¬ян¬но но¬сил на го¬ло¬ве же¬лез¬ную шля¬пу. По¬сте¬пен¬но во¬круг него со¬бра¬лась бра¬тия. С об¬ще¬го со¬гла¬сия и ис¬про¬сив¬ши бла-го¬сло¬ве¬ния ар¬хи¬епи¬ско¬па Нов¬го¬род¬ско¬го Ис¬айи они по¬ста¬ви¬ли цер¬ковь во имя Ан¬то¬ния Ве¬ли¬ко¬го с при¬де¬лом По¬кро¬ва Бо¬го¬ма¬те¬ри. Пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний про¬жил в мо¬на¬сты¬ре до кон¬ца жиз¬ни и пре¬ста¬вил¬ся 24 июня 1224 го¬да. Он был по-гре¬бен в со¬здан¬ной им церк¬ви. Мо¬щи пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния об¬ре¬те¬ны нетлен¬ны-ми в 1330 го¬ду, но в 1409 го¬ду по слу¬чаю на¬ше¬ствия та¬тар ра¬ка с мо¬ща¬ми бы¬ла опу¬ще¬на в зем¬лю. Па¬мять пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния чтит¬ся 17 ян¬ва¬ря, ве¬ро¬ят¬но, в день об¬ре¬те¬ния мо¬щей.
ПОЛНОЕ ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО АНТОНИЯ ДЫМСКОГО
Пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний Дым¬ский ро¬дил¬ся в 1157 го¬ду в Нов¬го¬ро¬де. Бо¬го¬бо¬яз¬нен-ные ро¬ди¬те¬ли с дет¬ства на¬учи¬ли его пра¬ви¬лам хри¬сти¬ан¬ско¬го бла¬го¬че¬стия. Свя-той Ан¬то¬ний из¬бе¬гал дет¬ских игр, празд¬но¬сло¬вия и сме¬ха. Он еже¬днев¬но по¬се¬щал храм Бо¬жий и неле¬ност¬но мо¬лил¬ся, стоя вда¬ли от лю¬дей. Од¬на¬жды во вре¬мя служ¬бы ему осо¬бен¬но за¬па¬ли в ду¬шу сло¬ва Свя¬то¬го Еван¬ге¬лия: Аще кто хо¬щет по мне ид¬ти, да от¬вер¬жет¬ся се¬бе и воз¬мет крест свой и по мне гря¬дет (Мф.16:24). Раз¬мыш¬ляя о сло¬вах Спа¬си¬те¬ля, свя¬той Ан¬то¬ний ре¬шил оста¬вить ро¬ди¬тель¬ский дом и стать мо¬на¬хом. Он при¬шел в Ху¬тын¬ский Спа¬со-Пре¬об¬ра¬жен¬ский мо¬на¬стырь, игу¬мен ко¬то¬ро¬го, пре¬по¬доб¬ный Вар¬ла¬ам Ху¬тын¬ский († 1192; па¬мять 6/19 но¬яб¬ря), по¬стриг его в мо¬на¬ше¬ство.
С то¬го вре¬ме¬ни пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний стал жить в со¬вер¬шен¬ном по¬слу¬ша¬нии сво-е¬му стар¬цу – пре¬по¬доб¬но¬му Вар¬ла¬а¬му. С усер¬ди¬ем и сми¬ре¬ни¬ем ис¬пол¬нял он все по¬слу¬ша¬ния, ни¬ко¬гда не опус¬кал ке¬лей¬ных пра¬вил и не про¬пус¬кал цер¬ков¬ных служб. Свя¬той Ан¬то¬ний пер¬вый при¬хо¬дил в храм и по¬след¬ний ухо¬дил из него.
По пре¬да¬нию, пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний по де¬лам мо¬на¬сты¬ря ез¬дил в Кон¬стан¬ти¬но-поль. Во вре¬мя по¬езд¬ки он по¬се¬тил свя¬тые ме¬ста. Через пять лет пре¬по¬доб¬ный вер¬нул¬ся в свою оби¬тель. Его при¬езд сов¬пал со днем кон¬чи¬ны пре¬по¬доб¬но¬го Вар-ла¬а¬ма (6 но¬яб¬ря). На смерт¬ном од¬ре свя¬той игу¬мен бла¬го¬сло¬вил пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния быть вме¬сто се¬бя на¬став¬ни¬ком бра¬тии и стро¬и¬те¬лем мо¬на¬сты¬ря.
Управ¬ляя Ху¬тын¬ской оби¬те¬лью, пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний во всем со¬блю¬дал устав, остав¬лен¬ный пре¬по¬доб¬ным Вар¬ла¬а¬мом. Он до¬стро¬ил и бла¬го¬леп¬но укра¬сил храм в честь Бла¬го¬ве¬ще¬ния Пре¬свя¬той Бо¬го¬ро¬ди¬цы. При¬ме¬ром сво¬ей по¬движ¬ни¬че¬ской жиз¬ни и крот¬ким на¬став¬ле¬ни¬ем пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний на¬став¬лял бра¬тию в ино¬че-ском де¬ла¬нии.
Все¬об¬щая лю¬бовь и по¬чи¬та¬ние тя¬го¬ти¬ли свя¬то¬го по¬движ¬ни¬ка. Со сле¬за¬ми он мо-лил Бо¬га и Пре¬чи¬стую Бо¬го¬ро¬ди¬цу ука¬зать ему ме¬сто уеди¬нен¬ных по¬дви¬гов. В ско-ром вре¬ме¬ни пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний оста¬вил Ху¬тын¬скую оби¬тель и уда¬лил¬ся в пу-стын¬ное ме¬сто в Дым¬ских ле¬сах, в 15-ти вер¬стах от г. Тих¬ви¬на. Неда¬ле¬ко от неболь¬шо¬го озе¬ра Дым¬ско¬го, сре¬ди глу¬хих ле¬сов пре¬по¬доб¬ный устро¬ил се¬бе сна-ча¬ла ма¬лую ку¬щу, а за¬тем по¬стро¬ил неболь¬шую кел¬лию и вы¬ко¬пал пе¬ще¬ру для жиз¬ни зи¬мой. Он с тер¬пе¬ни¬ем пе¬ре¬но¬сил зной и хо¬лод, му¬же¬ствен¬но бо¬рол¬ся с де-мон¬ски¬ми ис¬ку¬ше¬ни¬я¬ми. Пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний вся¬че¬ски из¬бе¬гал по¬коя: днем он тру¬дил¬ся до из¬не¬мо¬же¬ния пло¬ти, но¬чью сто¬ял на мо¬лит¬ве.
Ко¬гда ме¬сто по¬дви¬гов свя¬то¬го от¬шель¬ни¬ка ста¬ло из¬вест¬но, к нему при¬шли ино¬ки, ищу¬щие уеди¬нен¬ной жиз¬ни под ду¬хов¬ным ру¬ко¬вод¬ством опыт¬но¬го на¬став¬ни¬ка. По¬сте¬пен¬но Дым¬ская пу¬стынь за¬се¬ли¬лась бо¬го¬лю¬би¬вы¬ми мо¬на¬ха¬ми. Так воз¬ник мо¬на¬стырь, игу¬ме¬ном ко¬то¬ро¬го стал пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний. Ино¬ки по¬стро¬и¬ли храм во имя пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния Ве¬ли¬ко¬го с при¬де¬ла¬ми в честь По¬кро¬ва Пре-свя¬той Бо¬го¬ро¬ди¬цы и во имя свя¬ти¬те¬ля Ни¬ко¬лая Чу¬до¬твор¬ца. То¬гда же бы¬ли по-стро¬е¬ны кел¬лии, а через неко¬то¬рое вре¬мя – зим¬ний (теп¬лый) храм с тра¬пез¬ной во имя свя¬то¬го Про¬ро¬ка, Пред¬те¬чи и Кре¬сти¬те¬ля Гос¬под¬ня Иоан¬на.
Пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний муд¬ро управ¬ляя бра¬ти¬ей Дым¬ско¬го мо¬на¬сты¬ря до бла¬жен-ной кон¬чи¬ны. Про¬ви¬дя день сво¬ей смер¬ти, он со¬брал ино¬ков и бла¬го¬сло¬вил их, за-тем при¬ча¬стил¬ся Свя¬тых Хри¬сто¬вых Та¬ин и мир¬но скон¬чал¬ся. По пре¬да¬нию, это про¬изо¬шло 24 июня 1224 го¬да. Те¬ло пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния бы¬ло по¬гре¬бе¬но в устро¬ен¬ном им хра¬ме, с ле¬вой сто¬ро¬ны. В 1330 го¬ду свя¬тые мо¬щи пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния бы¬ли об¬ре¬те¬ны нетлен¬ны¬ми.
В 1409 го¬ду во вре¬мя оче¬ред¬но¬го на¬ше¬ствия та¬тар на Нов¬го¬род¬ские зем¬ли игу¬мен Дым¬ской оби¬те¬ли с бра¬ти¬ей, бо¬ясь над¬ру¬га¬ния над свя¬ты¬ней, скрыл свя¬тые мо¬щи пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния под спу¬дом.
Пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний неиз¬мен¬но оста¬вал¬ся хра¬ни¬те¬лем Дым¬ской оби¬те¬ли. По-сле ра¬зо¬ре¬ния шве¬да¬ми в 1611 го¬ду мо¬на¬стырь вос¬стал из пеп¬ла не без мо¬лит-вен¬ной по¬мо¬щи пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния. В 1687 го¬ду (по дру¬гим ис¬точ¬ни¬кам, в 1585 го¬ду) в мо¬на¬сты¬ре два¬жды воз¬ни¬кал по¬жар, и оба ра¬за пре¬по¬доб¬ный Ан¬то-ний яв¬лял¬ся в сон¬ном ви¬де¬нии игу¬ме¬ну и пре¬ду¬пре¬ждал его о по¬жа¬ре, так что бра¬тии уда¬ва¬лось во¬вре¬мя по¬га¬сить пла¬мя.
Па¬мять пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния празд¬но¬ва¬лась в оби¬те¬ли два¬жды: 17 ян¬ва¬ря – в день те¬зо¬име¬нит¬ства (па¬мять пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния Ве¬ли¬ко¬го) и 24 июня – в день кон¬чи¬ны, ко¬гда со¬вер¬шал¬ся крест¬ный ход из мо¬на¬сты¬ря на озе¬ро Дым¬ское.
В 1744 го¬ду над ме¬стом со¬кры¬тия свя¬тых мо¬щей пе¬тер¬бург¬ским куп¬цом Ка¬ли¬ти-ным, ис¬це¬лен¬ным пре¬по¬доб¬ным Ан¬то¬ни¬ем от про¬дол¬жи¬тель¬ной тя¬же¬лой бо¬лез¬ни, бы¬ла устро¬е¬на де¬ре¬вян¬ная зо¬ло¬че¬ная гроб¬ни¬ца. В мо¬на¬сты¬ре со¬хра¬ня¬лась тя¬же-лая же¬лез¬ная шап¬ка, ко¬то¬рую но¬сил пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний. Ши¬ро¬кие по¬ля шля¬пы при¬би¬ты к ту¬лье тол¬сты¬ми гвоз¬дя¬ми, ко¬то¬рые да¬ви¬ли по¬движ¬ни¬ку го¬ло¬ву. Так через тер¬пе¬ние и те¬лес¬ные стра¬да¬ния пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний очи¬щал ду¬шу для жиз¬ни веч¬ной. Мно¬гие боль¬ные по¬лу¬ча¬ли ис¬це¬ле¬ния от воз¬ло¬же¬ния на го¬ло¬ву этой шап¬ки и от по¬кло¬не¬ния гроб¬ни¬це над свя¬ты¬ми мо¬ща¬ми пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то-ния Дым¬ско¬го.
На ико¬нах пре¬по¬доб¬ный Ан¬то¬ний изо¬бра¬жа¬ет¬ся дер¬жа¬щим в ру¬ке хар¬тию со сло-ва¬ми: Се уда¬лих¬ся, бе¬гая, и во¬дво¬рих¬ся в пу¬сты¬ни (Пс.54:8).
Ру¬ко¬пис¬ное жи¬тие пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния со¬став¬ле¬но в XVII ве¬ке.

См. так¬же: «Па¬мять пре¬по¬доб¬но¬го Ан¬то¬ния Дым¬ско¬го» в из¬ло¬же¬нии свя¬ти¬те¬ля Фила¬ре¬та Чер¬ни¬гов¬ско¬го.
В чем помогает святой Антоний Дымский
Верующие отдают ему свои молитвы, чтобы справиться с физическими соблазнами и в любых жизненных трудностях, для избавления от блудливых желаний, в разных болезнях, для защиты от пожара.
БОГОСЛУЖЕНИЯ
Минея. 17-е января. Преподобнаго Антония Дымскаго
Минея. 24-е июня. Преподобнаго Антония Дымскаго, Новгородскаго
МОЛИТВЫ
Тропарь преподобному Антонию Дымскому, глас 4
Доброде;телей ревни;телю,/ пусты;нный жи;тель,/ подви;жник ве;ры Христа; Бо;га на;шего,/ поще;нием и труды; умертви;вый плотска;я вожделе;ния,/ тезоимени;те вели;кому Анто;нию,/ его;же житию; поревнова;л еси;/ и во его;же и;мя Боже;ственный храм воздви;гл еси;,/ ку;пно с ним, преподо;бне Анто;ние, моли; Спаси;теля всех,/ да и нас сотвори;т победи;тели плотски;х похоте;й/ и хра;мы Ду;ха Свята;го,// по вели;цей Его; ми;лости.
Перевод: Добродетелей ревнитель, пустынный житель, подвижник веры во Христа Бога нашего, пощением и трудами умертвивший плотские вожделения, одноименный с Антонием Великим, его житию ты подражал и в его же имя воздвиг Божественный храм, вместе с ним, преподобный Антоний, моли Спасителя всех, да и нас сделает победителями плотских похотей и храмами Святого Духа по великой Его милости.
Кондак преподобному Антонию Дымскому, глас 6
Све;рстник и подража;тель преподо;бному Варлаа;му,/ послуша;ние к нему; и;стинное стяжа;в,/ досто;ин яви;лся еси; ему; прее;мник,/ упа;сши до вре;мене ста;до его;,/ доброде;телем же его поревнова;в,/ в ту;южде ме;ру во;зраста дости;гл еси;,/ безмо;лвие пусты;нное возлюби;в,/ и уго;ден Го;сподеви показа;лся еси;,/ первонача;льник быв пусты;ни при е;зере Ды;мском:/ тем ти вопие;м:/ с преподо;бным Варлаа;мом, о;тче Анто;ние, моли; о нас Бо;га,/ да даст нам та;кожде угоди;ти Ему;, я;коже и ты,// о;бразе послуша;ния и безмо;лвия ти;хий рачи;телю.
Перевод: Равный по духу последователь предобного Варлаама, обретя истинное послушание ему, ты явился достойным ему преемником, ты пас до времени стадо его, добродетелям же его поревновав, ты достиг той же меры возраста и, возлюбив пустынное безмолвие, явился угоден Господу, стал первоначальником пустыни у озера Дымского, потому взываем к тебе: «С преподобным Варлаамом, отче Антоний, моли о нас Бога, да даст нам также угодить Ему, как и ты, образ послушания и безмолвия кроткий любитель».
Молитва преподобному Антонию Дымскому
О, па;стырю до;брый, учи;телю и наста;вниче наш, и святы;я оби;тели Ды;мския нача;льниче, преподо;бный о;тче Анто;ние! Мо;лим тя усе;рдно. Ты, я;ко име;я дерзнове;ние ко Влады;це Христу; и ко Пречи;стей Его; Ма;тери, бу;ди о нас недосто;йных, и;же с ве;рою притека;ющих к тебе;, хода;тай и моли;твенник те;плый, заступа;я нас от вся;ких бед и напа;стей, да твои;ми моли;твами и предста;тельством пребу;дем невреди;ми от враго;в на;ших ви;димых и неви;димых. Моли; милосе;рдие Его;, е;же спасти; нас от прегреше;ний на;ших, и;миже весть судьба;ми. Моли; бла;гость Его;, е;же ми;лостив подава;ти нам и всему; ми;ру потре;бная. Моли;ся Даю;щему всем мир: ниспосла;ти мир Це;рквам, собира;я расточе;нныя во еди;но, сохрани;ти страну; на;шу в ми;ре и тишине; и вся;кому ве;рному в до;ме и на пути; и повсю;ду дни бла;ги и безмяте;жны дарова;ти, умири;ти жизнь на;шу, поми;ловати нас, предстоя;щих зде и за благосло;вною вино;ю отше;дших оте;ц и бра;тий на;ших, и весь мир, и спасти; ду;ши на;ша, да вы;ну сла;вим, хва;лим, пое;м и велича;ем пречестно;е и великоле;пое и;мя Отца; и Сы;на и Свята;го Ду;ха, ны;не и при;сно и во ве;ки веко;в. Ами;нь.

Читать еще:  Молитва на 33 четках

Преподобному Антонию, Дымскому обители начальнику.

Тропа́рь, гла́с 4:

Доброде́телей ревни́телю, пусты́нный жи́тель, подви́жник ве́ры Христа́ Бо́га на́шего, ноше́нием и труды́ умертви́вый плотска́я вожделе́ния, тезоимени́те вели́кому Анто́нию, его́же житию́ поревнова́л еси́ и во его́же и́мя Боже́ственный хра́м воздви́гл еси́, ку́пно с ни́м, преподо́бне Анто́ние, моли́ Спаси́теля все́х, да и на́с сотвори́т победи́тели плотски́х по́хотей и хра́мы Ду́ха Свята́го, по вели́цей Его́ ми́лости.

Стихи́ра, гла́с 6:

Преподо́бне о́тче, во всю́ зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний твои́х, те́мже на небесе́х обре́л еси́ мзду́ трудо́в твои́х, де́монския разори́л еси́ полки́ и Ангельския дости́гл еси́ чи́ны, и́хже житию́ непоро́чно поревнова́л еси́, с ни́ми же дерзнове́ние име́я ко Христу́ Бо́гу, ми́р испроси́ душа́м на́шим.

Кано́н преподо́бнаго. Гла́с 2.

Пе́снь 1.

Ирмос: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Припев: Преподобне отче Антоние, моли Бога о нас.

Зело́ че́стни на́м дру́зи Твои́, Ди́вне во святы́х Го́споди, те́мже Тебе́ воспева́юще и пою́ще в сердца́х свои́х, и и́х в пе́снех моле́бных восхваля́ем, Тя́ сла́вяще, просла́вляющаго святы́х Свои́х.

Пе́ние моле́бное усе́рдно приношу́ тебе́, о́тче богому́дре Анто́ние, моли́твами твои́ми помози́ ми досто́йно воспе́ти твоя́ по́двиги.

Всегда́шним к Бо́гу раче́нием и отверже́нием пло́ти и ми́ра, о́тче Анто́ние, Го́споду ве́рно послужи́л еси́, те́мже и досто́ин яви́лся еси́ услы́шати возжеле́нный гла́с Его́: благи́й ра́бе и ве́рный, вни́ди в ра́дость Го́спода твоего́.

Богородичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цы разто́ргни и томя́щий мя́ гре́х, Присноде́во, низложи́, я́ко да воспева́ю Тя́ всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́емь.

Пе́снь 3.

Ирмос: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Просвети́ся све́т тво́й, преблаже́нне, пред челове́ки, те́мже, почита́юще до́брое житие́ твое́, сла́вим Отца́ на́шего, Иже на небесе́х, и тя́ по до́лгу велича́ем.

Плотска́го жела́ния, преподо́бне, отве́ргся и земны́я сла́вы и вражде́бныя Бо́гу дру́жбы с ми́ром оша́явся, и все́х во́лею отщети́лся еси́, и Христа́, Еди́наго все́х Спаси́теля, приобре́л еси́.

Прозре́в бу́дущая воздая́ния, зде́ маловре́менная, я́ко су́етная, о́тче, оста́вил еси́, сего́ ра́ди сугу́бая воздая́ния восприя́л еси́ во дво́рех небе́сных.

Богородичен: Благоутро́бием Твои́м, Богороди́тельнице, вся́каго мя́ изми́ осужде́ния, к Тебе́ прибега́ющаго, и Тебе́ припа́дающа, и призыва́юща Твою́ по́мощь.

Седа́лен, гла́с 4:

Гряду́щаго гра́да взыску́я, ми́ра красоту́ и я́же в не́м тле́нная ни во что́же вмени́л еси́, блаже́нне, в пусты́ню безмо́лвия всели́вся, те́мже ны́не гра́да небе́снаго показа́лся еси́ граждани́н, в не́мже помяни́ и на́с, недосто́йных, ве́рно почита́ющих тя́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Мно́жества скве́рных помышле́ний, смуща́ющих у́м мо́й, и вожделе́ний стра́стных, вою́ющих на мою́ ду́шу, кто́ исчи́слити мо́жет, Пренепоро́чная? возста́ния же и озлобле́ния неви́димых враго́в мои́х кто́ испове́сть? Но Твои́ми моли́твами, Блага́я, от все́х си́х заступи́ мя и избавле́ние да́руй.

Пе́снь 4.

Ирмос: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Ты́ с чудотво́рцем Варлаа́мом, ны́не предстоя́ престо́лу Бо́жию, умоля́еши Бо́га о святе́й оби́тели, утвержде́нной рука́ми твои́ми, не отступа́я от на́с ду́хом свои́м, но при́сно огражда́я на́с моли́твами твои́ми.

Благо́е послуша́ние яви́л еси́ блаже́нному Варлаа́му, наста́внику твоему́, на́м оста́вль о́браз и́стиннаго мона́шескаго жития́, в не́мже утвержда́й на́с моли́твами твои́ми.

Зи́му и ва́р терпе́нием твои́м победи́л еси́, блаже́нне, и теплоту́ бо ве́ры и любве́ стяжа́л еси́, ея́же и на́м испроси́ у Го́спода моли́твами твои́ми.

Богородичен: Поми́луй, еди́на Богома́ти, поми́луй и сохрани́ ду́шу мою́ окая́нную, потопля́емую от бесо́в лука́выми де́лы и страстьми́, и пре́жде исхо́да моего́ сию́ очи́стити помози́.

Пе́снь 5.

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Не устраши́ тебе́, преподо́бне, долгота́ жесто́каго пути́, в о́нь же поше́л еси́, посыла́емь от преподо́бнаго Варлаа́ма, ниже́ уклони́лся еси́ от те́снаго пути́, вводя́ща в живо́т, в о́нь же вступи́л еси́, призыва́емь от Бо́га, те́мже досто́йно вше́л еси́ во дворы́ Госпо́дни послуша́нием и терпе́нием.

Кра́йнею не́навистию возненави́дел еси́, о́тче, тщесла́вия и мирски́я молвы́, пу́ть пра́вый позна́в, его́же вожделе́л еси́ уедине́ния ра́ди и безмо́лвия, и дости́гл еси́ духо́вныя ра́дости и ве́чнаго весе́лия.

Упова́нием бу́дущих бла́г, блаже́нне, укрепля́емь, плотско́е стремле́ние обузда́л еси́, своея́ пло́ти, о́тче, вра́г неми́лостив бы́л еси́, нетле́ние е́й хода́тайствуя.

Богородичен: Упова́ние мое́ Ты́ еси́, Пречи́стая, спасе́ние и похвала́, те́мже прибега́ю к покро́ву Твоему́, не гнуша́йся мене́, грехи́ мно́гими и скорбьми́ ны́не поглоще́ннаго, но, предвари́в, спаси́ мя́.

Пе́снь 6.

Ирмос: Гла́с глаго́л моле́бных от боле́зненныя, Влады́ко, души́ услы́шав, от лю́тых мя́ изба́ви: еди́н бо еси́ на́шего спасе́ния вино́вен.

Но́щию, я́ко дне́м, бде́л еси́ и в житии́ свое́м не да́л еси́ сна́ очи́ма твои́ма, ни ве́ждома дрема́ния, до́ндеже сподо́бился еси́ ви́дети пра́ведных селе́ния, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́.

От младе́нчества возлюби́в Бо́га, младе́нческое незло́бие и чистоту́ стяжа́л еси́, и сего́ ра́ди позна́л еси́ та́йны Бо́жия, открыва́емыя младе́нцем, и угото́ванное и́м Ца́рство небе́сное насле́довал еси́.

Ра́ди безмо́лвия удали́лся еси́, преподо́бне, в пусты́ню, ча́я Бо́га, спаса́ющаго тя́ от малоду́шия и от бу́ри, и отту́ду ко гра́ду небе́сному преше́л еси́, иде́же е́сть благоугоди́вших Бо́гу жили́ще.

Богородичен: Красоту́ мя ви́дети сподо́би сла́вы Твоея́, егда́ от пло́ти моея́ и́мам разлучи́тися, я́ко утвержде́ние мое́ еси́, Влады́чице, сла́ва и весе́лие.

Конда́к, гла́с 6:

Све́рстник и подра́жатель преподо́бному Варлаа́му, послуша́ние к нему́ и́стинное стяжа́в, досто́ин яви́лся ему́ прее́мник, упа́сши до вре́мене ста́до его́, доброде́телем же его́ поревнова́в, в ту́южде ме́ру во́зраста дости́гл еси́, безмо́лвие пусты́нное возлюби́в, и уго́ден Го́сподеви показа́лся еси́, первонача́льник бы́в пусты́ни при е́зере Ды́мском, те́м ти́ вопие́м: с преподо́бным Варлаа́мом, о́тче Анто́ние, моли́ о на́с Бо́га, да да́ст на́м та́кожде угоди́ти Ему́, я́коже и ты́, о́бразе послуша́ния и безмо́лвия ти́хий рачи́телю.

Ева́нгельскому словеси́ ра́достною душе́ю вня́л еси́, преподо́бне, душе́вный ра́зум впери́в к Истинному Све́ту, душетле́нныя стра́сти до конца́ потреби́л еси́, смире́нным и безмо́лвным житие́м преди́вен бы́вый; сего́ ра́ди и пусты́ни первонача́льник яви́лся еси́, о́тче, к высоте́ го́рней сию́ управля́я, и те́пл хода́тай к Бо́гу о на́с показа́лся еси́, Его́же моли́ дарова́ти все́м на́м досто́йно послужи́ти Ему́, подо́бно тебе́, о́бразе послуша́ния и безмо́лвия ти́хий рачи́телю.

Читать еще:  Исцеление ребенка молитва

Пе́снь 7.

Ирмос: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша, и в пла́мень са́ми поидо́ша, и бо́ги и́х обруга́ша, среди́ пла́мене возопи́ша и ороси́ я́ Ангел: услы́шася уже́ у́ст ва́ших моли́тва.

Ни́щь ду́хом, по словеси́ Госпо́дню, бога́тство доброде́телей стяжа́л еси́, и́миже угоди́л еси́ Го́сподеви и Ца́рство небе́сное унасле́довал еси́.

Блаже́нства небе́снаго сподо́бился еси́, Анто́ние богому́дре, ти́х и пра́веден бы́в, кро́тости же ра́ди и сле́з неоску́днаго то́ка насле́дил еси́ зе́млю кро́тких и та́мо вкуша́еши ве́чнаго утеше́ния.

Анто́ния Вели́каго предста́тельству себе́ и ста́до свое́ вручи́л еси́, созда́в хра́м во и́мя его́, и Ангельскому житию́ его́ поревнова́л еси́, те́мже и ча́сть его́ насле́довал еси́, ра́дуяся с ни́м в Ца́рствии небе́сном.

Богородичен: Яко разбо́йник, взыва́ю Ти́: помяни́ мя, Человеколю́бче; пла́чу, я́ко блудни́ца, и вопию́: ка́ющагося приими́ мя, отча́яннаго, Богоро́дицы ра́ди, Многоми́лостиве.

Пе́снь 8.

Ирмос: О подо́бии зла́те небре́гше, треблаже́ннии ю́ноши, неизме́нный и живы́й Бо́жий о́браз ви́девше, среди́ огня́ воспева́ху: осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь и превозно́сит во вся́ ве́ки.

В безмо́лвии и кро́тости препроводи́л еси́ жи́знь свою́, о́тче, земна́я ра́ди небе́сных отве́ргнув, нетле́нная тле́нными искупи́в, те́м ны́не со все́ми, благоугоди́вшими Бо́гу, пое́ши и превозно́сиши Го́спода во вся́ ве́ки.

От страсте́й тиме́ния чи́ста тя́ обре́т, Всесвяты́й Ду́х всели́ся в тя́, те́мже и чуде́с дарова́ния тебе́ да́рует, Еди́н Сы́й ди́вный во святы́х Свои́х Бо́г на́ш, сла́вимый во ве́ки.

Не иски́й сла́вы челове́ческия, в пусты́ни скры́л еси́ до́блести твоя́, но не утаи́ся све́т доброде́телей твои́х, прославля́ющ Бо́га и ве́рных возбужда́ющ хвали́ти и превозноси́ти Его́, Хва́льнаго и Препросла́вленнаго, во вся́ ве́ки.

Богородичен: Наляцы́ и ца́рствуй, Иису́се, Царю́ ца́рствующих, Сы́не Бо́жий, правосла́вным царе́м на́шим спобо́рствуя и все́х окормля́я к Ца́рству безконе́чныя Твоея́ сла́вы моли́твами Ро́ждшия Тя́ неизрече́нно.

Пе́снь 9.

Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Оби́тель Пресвята́го Ду́ха, о Анто́ние, бы́л еси́, укра́шен разли́чными доброде́тельми, те́мже ны́не источа́еши ве́рным исцеле́ния, я́ко сосу́д благода́ти Бо́жия избра́нный.

Све́тлостию подвиго́в богоприя́тных просия́л еси́, о́тче, и восприя́л еси́ благода́ть моли́тися о на́с, вспомоществу́я ве́рным в по́двиге спасе́ния, я́ко сосу́д благода́ти Бо́жия избра́нный.

О на́с моле́ние ко Влады́це Христу́, о́тче Анто́ние, не преста́й простира́ти, я́ко оте́ц чадолюби́вый, и помога́я на́м, прибега́ющим к тебе́ и чту́щим тя́, я́ко сосу́д благода́ти Бо́жия избра́нный.

Богородичен: Пощади́ мя́, Го́споди, пощади́, егда́ прии́деши суди́ти ми́ру, и не осуди́ мене́ по дело́м мои́м, но ми́лостию Твое́ю спаси́ мя моли́твами Пречи́стыя Богоро́дицы и все́х святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших.

Свети́лен.

Процве́л еси́, я́ко фи́никс Дави́дски, о́тче, и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ха Пресвята́го, Иже сла́вна тя́ ве́рным показа́, Ему́же о на́с непреста́нно моли́ся, почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять твою́, преподо́бне Анто́ние.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Тя́ пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во, преподо́бных сла́во и утвержде́ние и все́х ве́рных упова́ние и похвало́.

Молитва преподобному Антонию Дымскому

О, па́стырю до́брый, учи́телю и наста́вниче наш, и святы́я оби́тели Ды́мския нача́льниче, преподо́бный о́тче Анто́ние! Мо́лим тя усе́рдно. Ты, я́ко име́я дерзнове́ние ко Влады́це Христу́ и ко Пречи́стей Его́ Ма́тери, бу́ди о нас недосто́йных, и́же с ве́рою притека́ющих к тебе́, хода́тай и моли́твенник те́плый, заступа́я нас от вся́ких бед и напа́стей, да твои́ми моли́твами и предста́тельством пребу́дем невреди́ми от враго́в на́ших ви́димых и неви́димых. Моли́ милосе́рдие Его́, е́же спасти́ нас от прегреше́ний на́ших, и́миже весть судьба́ми. Моли́ бла́гость Его́, е́же ми́лостив подава́ти нам и всему́ ми́ру потре́бная. Моли́ся Даю́щему всем мир: ниспосла́ти мир Це́рквам, собира́я расточе́нныя во еди́но, сохрани́ти страну́ на́шу в ми́ре и тишине́ и вся́кому ве́рному в до́ме и на пути́ и повсю́ду дни бла́ги и безмяте́жны дарова́ти, умири́ти жизнь на́шу, поми́ловати нас, предстоя́щих зде и за благосло́вною вино́ю отше́дших оте́ц и бра́тий на́ших, и весь мир, и спасти́ ду́ши на́ша, да вы́ну сла́вим, хва́лим, пое́м и велича́ем пречестно́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобный Анто ́ ний Дымский

Дни памяти

28 июня (переходящая) – Соборы Новгородских и Санкт-Петербургских святых

Житие

Краткое житие преподобного Антония Дымского

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний Дым­ский ро­дил­ся в Нов­го­ро­де око­ло 1157 го­да. В Ху­тын­ском мо­на­сты­ре он при­нял по­стри­же­ние и в той же оби­те­ли, по кон­чине пре­по­доб­но­го Ваpла­а­ма в 1192 го­ду, стал игу­ме­ном. Спу­стя неко­то­рое вре­мя он тай­но уда­лил­ся из мо­на­сты­ря и по­се­лил­ся на бе­ре­гу Дым­но­го (или Дым­ско­го) озе­ра, в 15 вер­стах от го­ро­да Тих­ви­на. Пре­по­доб­ный об­рек се­бя на тя­же­лые по­дви­ги. Для боль­ше­го из­ну­ре­ния сво­ей пло­ти он по­сто­ян­но но­сил на го­ло­ве же­лез­ную шля­пу. По­сте­пен­но во­круг него со­бра­лась бра­тия. С об­ще­го со­гла­сия и ис­про­сив­ши бла­го­сло­ве­ния ар­хи­епи­ско­па Нов­го­род­ско­го Ис­айи они по­ста­ви­ли цер­ковь во имя Ан­то­ния Ве­ли­ко­го с при­де­лом По­кро­ва Бо­го­ма­те­ри. Пре­по­доб­ный Ан­то­ний про­жил в мо­на­сты­ре до кон­ца жиз­ни и пре­ста­вил­ся 24 июня 1224 го­да. Он был по­гре­бен в со­здан­ной им церк­ви. Мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния об­ре­те­ны нетлен­ны­ми в 1330 го­ду, но в 1409 го­ду по слу­чаю на­ше­ствия та­тар ра­ка с мо­ща­ми бы­ла опу­ще­на в зем­лю. Па­мять пре­по­доб­но­го Ан­то­ния чтит­ся 17 ян­ва­ря, ве­ро­ят­но, в день об­ре­те­ния мо­щей.

Полное житие преподобного Антония Дымского

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний Дым­ский ро­дил­ся в 1157 го­ду в Нов­го­ро­де. Бо­го­бо­яз­нен­ные ро­ди­те­ли с дет­ства на­учи­ли его пра­ви­лам хри­сти­ан­ско­го бла­го­че­стия. Свя­той Ан­то­ний из­бе­гал дет­ских игр, празд­но­сло­вия и сме­ха. Он еже­днев­но по­се­щал храм Бо­жий и неле­ност­но мо­лил­ся, стоя вда­ли от лю­дей. Од­на­жды во вре­мя служ­бы ему осо­бен­но за­па­ли в ду­шу сло­ва Свя­то­го Еван­ге­лия: Аще кто хо­щет по мне ид­ти, да от­вер­жет­ся се­бе и воз­мет крест свой и по мне гря­дет (Мф.16:24). Раз­мыш­ляя о сло­вах Спа­си­те­ля, свя­той Ан­то­ний ре­шил оста­вить ро­ди­тель­ский дом и стать мо­на­хом. Он при­шел в Ху­тын­ский Спа­со-Пре­об­ра­жен­ский мо­на­стырь, игу­мен ко­то­ро­го, пре­по­доб­ный Вар­ла­ам Ху­тын­ский († 1192; па­мять 6/19 но­яб­ря), по­стриг его в мо­на­ше­ство.

С то­го вре­ме­ни пре­по­доб­ный Ан­то­ний стал жить в со­вер­шен­ном по­слу­ша­нии сво­е­му стар­цу – пре­по­доб­но­му Вар­ла­а­му. С усер­ди­ем и сми­ре­ни­ем ис­пол­нял он все по­слу­ша­ния, ни­ко­гда не опус­кал ке­лей­ных пра­вил и не про­пус­кал цер­ков­ных служб. Свя­той Ан­то­ний пер­вый при­хо­дил в храм и по­след­ний ухо­дил из него.

По пре­да­нию, пре­по­доб­ный Ан­то­ний по де­лам мо­на­сты­ря ез­дил в Кон­стан­ти­но­поль. Во вре­мя по­езд­ки он по­се­тил свя­тые ме­ста. Через пять лет пре­по­доб­ный вер­нул­ся в свою оби­тель. Его при­езд сов­пал со днем кон­чи­ны пре­по­доб­но­го Вар­ла­а­ма (6 но­яб­ря). На смерт­ном од­ре свя­той игу­мен бла­го­сло­вил пре­по­доб­но­го Ан­то­ния быть вме­сто се­бя на­став­ни­ком бра­тии и стро­и­те­лем мо­на­сты­ря.

Управ­ляя Ху­тын­ской оби­те­лью, пре­по­доб­ный Ан­то­ний во всем со­блю­дал устав, остав­лен­ный пре­по­доб­ным Вар­ла­а­мом. Он до­стро­ил и бла­го­леп­но укра­сил храм в честь Бла­го­ве­ще­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. При­ме­ром сво­ей по­движ­ни­че­ской жиз­ни и крот­ким на­став­ле­ни­ем пре­по­доб­ный Ан­то­ний на­став­лял бра­тию в ино­че­ском де­ла­нии.

Все­об­щая лю­бовь и по­чи­та­ние тя­го­ти­ли свя­то­го по­движ­ни­ка. Со сле­за­ми он мо­лил Бо­га и Пре­чи­стую Бо­го­ро­ди­цу ука­зать ему ме­сто уеди­нен­ных по­дви­гов. В ско­ром вре­ме­ни пре­по­доб­ный Ан­то­ний оста­вил Ху­тын­скую оби­тель и уда­лил­ся в пу­стын­ное ме­сто в Дым­ских ле­сах, в 15-ти вер­стах от г. Тих­ви­на. Неда­ле­ко от неболь­шо­го озе­ра Дым­ско­го, сре­ди глу­хих ле­сов пре­по­доб­ный устро­ил се­бе сна­ча­ла ма­лую ку­щу, а за­тем по­стро­ил неболь­шую кел­лию и вы­ко­пал пе­ще­ру для жиз­ни зи­мой. Он с тер­пе­ни­ем пе­ре­но­сил зной и хо­лод, му­же­ствен­но бо­рол­ся с де­мон­ски­ми ис­ку­ше­ни­я­ми. Пре­по­доб­ный Ан­то­ний вся­че­ски из­бе­гал по­коя: днем он тру­дил­ся до из­не­мо­же­ния пло­ти, но­чью сто­ял на мо­лит­ве.

Читать еще:  Молитва от молочницы

Ко­гда ме­сто по­дви­гов свя­то­го от­шель­ни­ка ста­ло из­вест­но, к нему при­шли ино­ки, ищу­щие уеди­нен­ной жиз­ни под ду­хов­ным ру­ко­вод­ством опыт­но­го на­став­ни­ка. По­сте­пен­но Дым­ская пу­стынь за­се­ли­лась бо­го­лю­би­вы­ми мо­на­ха­ми. Так воз­ник мо­на­стырь, игу­ме­ном ко­то­ро­го стал пре­по­доб­ный Ан­то­ний. Ино­ки по­стро­и­ли храм во имя пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Ве­ли­ко­го с при­де­ла­ми в честь По­кро­ва Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы и во имя свя­ти­те­ля Ни­ко­лая Чу­до­твор­ца. То­гда же бы­ли по­стро­е­ны кел­лии, а через неко­то­рое вре­мя – зим­ний (теп­лый) храм с тра­пез­ной во имя свя­то­го Про­ро­ка, Пред­те­чи и Кре­сти­те­ля Гос­под­ня Иоан­на.

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний муд­ро управ­ляя бра­ти­ей Дым­ско­го мо­на­сты­ря до бла­жен­ной кон­чи­ны. Про­ви­дя день сво­ей смер­ти, он со­брал ино­ков и бла­го­сло­вил их, за­тем при­ча­стил­ся Свя­тых Хри­сто­вых Та­ин и мир­но скон­чал­ся. По пре­да­нию, это про­изо­шло 24 июня 1224 го­да. Те­ло пре­по­доб­но­го Ан­то­ния бы­ло по­гре­бе­но в устро­ен­ном им хра­ме, с ле­вой сто­ро­ны. В 1330 го­ду свя­тые мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния бы­ли об­ре­те­ны нетлен­ны­ми.

В 1409 го­ду во вре­мя оче­ред­но­го на­ше­ствия та­тар на Нов­го­род­ские зем­ли игу­мен Дым­ской оби­те­ли с бра­ти­ей, бо­ясь над­ру­га­ния над свя­ты­ней, скрыл свя­тые мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния под спу­дом.

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний неиз­мен­но оста­вал­ся хра­ни­те­лем Дым­ской оби­те­ли. По­сле ра­зо­ре­ния шве­да­ми в 1611 го­ду мо­на­стырь вос­стал из пеп­ла не без мо­лит­вен­ной по­мо­щи пре­по­доб­но­го Ан­то­ния. В 1687 го­ду (по дру­гим ис­точ­ни­кам, в 1585 го­ду) в мо­на­сты­ре два­жды воз­ни­кал по­жар, и оба ра­за пре­по­доб­ный Ан­то­ний яв­лял­ся в сон­ном ви­де­нии игу­ме­ну и пре­ду­пре­ждал его о по­жа­ре, так что бра­тии уда­ва­лось во­вре­мя по­га­сить пла­мя.

Па­мять пре­по­доб­но­го Ан­то­ния празд­но­ва­лась в оби­те­ли два­жды: 17 ян­ва­ря – в день те­зо­име­нит­ства (па­мять пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Ве­ли­ко­го) и 24 июня – в день кон­чи­ны, ко­гда со­вер­шал­ся крест­ный ход из мо­на­сты­ря на озе­ро Дым­ское.

В 1744 го­ду над ме­стом со­кры­тия свя­тых мо­щей пе­тер­бург­ским куп­цом Ка­ли­ти­ным, ис­це­лен­ным пре­по­доб­ным Ан­то­ни­ем от про­дол­жи­тель­ной тя­же­лой бо­лез­ни, бы­ла устро­е­на де­ре­вян­ная зо­ло­че­ная гроб­ни­ца. В мо­на­сты­ре со­хра­ня­лась тя­же­лая же­лез­ная шап­ка, ко­то­рую но­сил пре­по­доб­ный Ан­то­ний. Ши­ро­кие по­ля шля­пы при­би­ты к ту­лье тол­сты­ми гвоз­дя­ми, ко­то­рые да­ви­ли по­движ­ни­ку го­ло­ву. Так через тер­пе­ние и те­лес­ные стра­да­ния пре­по­доб­ный Ан­то­ний очи­щал ду­шу для жиз­ни веч­ной. Мно­гие боль­ные по­лу­ча­ли ис­це­ле­ния от воз­ло­же­ния на го­ло­ву этой шап­ки и от по­кло­не­ния гроб­ни­це над свя­ты­ми мо­ща­ми пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Дым­ско­го.

На ико­нах пре­по­доб­ный Ан­то­ний изо­бра­жа­ет­ся дер­жа­щим в ру­ке хар­тию со сло­ва­ми: Се уда­лих­ся, бе­гая, и во­дво­рих­ся в пу­сты­ни (Пс.54:8).

Ру­ко­пис­ное жи­тие пре­по­доб­но­го Ан­то­ния со­став­ле­но в XVII ве­ке.

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Святой Антоний Дымский

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † – https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Антоний Дымский является одним из почитаемых святых угодников православной церковью. Он основал монастырь в Тихвине. На иконах Антония Дымского изображают держащим хартию, на которой написано: «Се удалихся, бегая, и водворихся в пустыни».

Житие Антония Дымского

Молодой юноша жил в Великом Новгороде в середине двенадцатого столетия в семье верующих родителей и получил христианское воспитание. Однажды при посещении храма он понял о своем предназначении. Он ушел из семьи в Хутынский монастырь, который основал праведный Варлаам во второй половине двенадцатого столетия. Обитель располагалась в 10 километрах на север от Великого Новгорода, на берегу речки Волхов.

Юноша постригся в монахи с именем Антоний. Он жил в послушании игумену Варлааму, усердно исполнял все наставления. Монахи любили его за смирением и строгое воздержание.

В 1187 году по распоряжению архиепископа необходимо было направить посольство в Константинополь с представителем православной церкви. Выбор выпал на инока Антония. Новгородский монах повстречался в Константинополе (Царьград) с Патриархом Афанасием. Из Царьграда он пошел в Иерусалиме, где поклонился Гробу Господнему и узнал о монашеской жизни. Наверно тогда у него возникло желание совершить пустынножительства по образу восточных подвижников.

Антоний вернулся в Новгород через пять лет, когда игумен Варлаам умирал. После смерти все монахи удостоили чести занять место игумена Антония. Он оправдал надежды духовного отца:

  • организовал жизнь монахов;
  • утвердил правила;
  • увеличил численность иноков;
  • завершил строительство храма Пресвятой Богородицы.

Отшельничество Святого Антония

Через время Антоний принял решение жить отшельнической жизнью и уединился на берегу Дымского озера. Днем он трудился, а по ночам молился. Он добровольно носил на голове шляпу с широкими полями из кованого железа. В духовных стараниях отшельник провел много времени, почти двадцать лет.

Рассказы о великом пустынножителе привлекли других людей с желанием уединиться. У берегов Дымского озера появились новые кельи. Позже общий совет иноков принял решение о создании новой обители в память первого основателя отшельничества Антония Великого.

Антоний жил в монастыре до самой кончины и прославился вечными останками и многими чудесами, похоронен в обители. Во времена Дмитрия Донского и мощи праведного Антония помещены в Антониевский храм.

День памяти святого 17 января.

Святые мощи

Во избежание осквернений святынь при набеге татар гробницу с мощами Антония Дымского спрятали в земле, а церковные вещи, колокола и железную шапку святого – на дне озера. С тех пор оно носит название «Святое».

В 1585 году шведы начали угрожать границам Новгорода. Через двадцать шесть лет строение поверглось разрушению шведскими воинами. Монастырь открылся только через восемьдесят лет. После октябрьской революции его ждала судьба всех обителей. Здание было отдано психиатрическому лечебному заведению, затем его занял комбинат «Глинозем».

Монастырь Антония Дымского в Тихвине получил возрождение только в девяностые годы прошлого века. На семьсот семидесятилетний год со дня смерти святого установили у озера каменный крест. Было принято решение о возвращении Дымской обители православной церкви. В 2008 году останки праведного были отданы в Дымский монастырь.

В чем помогает святой Антоний Дымский

Верующие отдают ему свои молитвы, чтобы справиться с физическими соблазнами и в любых жизненных трудностях, для избавления от блудливых желаний, в разных болезнях, для защиты от пожара.

Текст молитвы Антонию Дымскому:

О пастырю добрый, наставниче наш и святыя сея обители Дымския начальниче, преподобне отче Антоние! Яко имеяй дерзновение ко Владыце Христу и ко Пречистей Его Матери, буди о нас недостойных, во святей твоей обители живущих и о всех с верю к раце мощей твоих отвсюду притекающих молитвенник теплый, заступая нас от всяких бед и напастей, да твоими молитвами невредими от враг видимых и невидимых пребудем. Моли милосердие Божие, да спасет нас от прегрешений наших, Имиже весть судьбами. Моли благость Его, Еже милостивно обители сей и всему миру потребная подавати. Молися Дающему всем, яко страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да возставит престол православных царей: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. И моли всякому верному в доме и на пути и повсюду дни благи и безмятежны даровати: жизнь нашу умирити; и вся люди помиловати, якоже зде предстоящыя, тако и благословною виною отшедыя отцы и братию нашу, и спасти душы нашя, да непрестанно славим, хвалим, поем и величаем пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Храни Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом Антоние:

Ссылка на основную публикацию